"לצמצם התנועות בתוך העיר בנגקוק"

חיים חושן, מנהל מחלקת דרום ודרום-מזרח אסיה במשרד החוץ, אומר בראיון לערוץ 7 כי "אזהרת המסע שפרסם משרד החוץ ממליצה לכל אזרחי ישראל להימנע מלהגיע לבנגקוק ולעוד 23 מחוזות בתאילנד בהם הוכרז מצב חירום".

"אנחנו מבקשים מהישראלים שנמצאים כבר בתאילנד, להיזהר ולא להגיע לאזורי הפגנות ולמקומות בהם יש מעשי אלימות ולצמצם כמה שאפשר תנועות בלתי חיוניות בעיר", מוסיף חושן.

לדבריו, "משרד החוץ עם יד על הדופק ועוקב 24 שעות אחרי המצב בתאילנד, אנחנו מנתחים את המצב יחד עם השגרירות שלנו בבנגקוק, ומקיימים דיונים כל מספר שעות".

מה ההמלצה לישראלים המעוניינים לטוס לאיים בדרום תאילנד, או ששדה התעופה בבנגקוק משמש אותם רק למעבר לטיסה אחרת, האם זה מסוכן?

"אנחנו ממליצים לישראלים להימנע להגיע לעיר בנגקוק ו-24 מחוזות אחרים, אך מי שרוצה רק לעבור דרך שדה התעופה ומשם לטוס לאיים בדרום או לארצות אחרות כמו סין או יפן, יכול בהחלט".

כמה ישראלים שוהים ברגע זה בתאילנד?

"הסטטיסטיקה שלנו מצביעה על 120-140 אלף ישראלים שמגיעים מידי שנה לתאילנד כרגע זו לא עונת התיירות ואנחנו מעשרים שבכל רגע נתון יש אלפים רבים של אזרחי ישראל".

איך תסתיים הפרשה?

"אני לא חושב שמישהו יודע כיצד העניינים יסתיימו אנחנו בוחנים את המצב בכל רגע נתון, ואם תהיה התפתחות אם לטובה אם לרעה אנחנו נעדכן את אזהרת המסע".