הגיעו להסכמה. ברק ואשכנזי
הגיעו להסכמה. ברק ואשכנזיפלאש 90

למתיחות בין שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי שורבב לאחרונה גם נשיא המדינה שמעון פרס. ברק גילה לפני מספר ימים כי פרס נפגש עם ארבעה אלופים, בהם אלוף פיקוד הצפון גבי אייזנקוט ואלוף פיקוד הדרום יואב גלנט – באישור הרמטכ"ל, ללא ידיעת שר הביטחון. כך נודע לערוץ 7.

כשברק הזועם התקשר לאלופים לברר את הנושא, זעם הרמטכ"ל מצידו על כך ששר-הביטחון דיבר עם האלופים ישירות, ולא דרכו כמקובל.

הסיפור נודע לברק בשיחה שגרתית שקיים עם נשיא המדינה. פרס חשף בפניו פרטים ששמע מאחד האלופים. ברק התמה ביקש לדעת מתי שוחח הנשיא עם אותו אלוף, והופתע לשמוע שפרס שוחח לא עם אלוף אחד אלא עם ארבעה אלופים. השיחות נעשו בפגישות בארבע עיניים בין הנשיא לקצינים הבכירים.

שר הביטחון מיהר להתקשר לאותו אלוף בצה"ל לברר מדוע נפגש עם נשיא המדינה, ונדהם לשמוע שהאלוף קיבל את אישור הרמטכ"ל לשיחה, אישור שניתן ללא ידיעת שר-הביטחון.

בינתיים נודע לרמטכ"ל ששר הביטחון שוחח עם האלוף, והוא מיהר לשגר הודעה נזעמת ללשכת שר הביטחון, כי אין זה מקובל עליו ששר הביטחון ישוחח ישירות עם אלופים במטכ"ל תוך עקיפת הרמטכ"ל.

הפרשה רק הגבירה את המתיחות בין שר הביטחון והרמטכ"ל הקיימת בלאו הכי מזה זמן רב. בצה"ל מאשימים את ראש לשכת שר הביטחון יוני קורן בליבוי העימותים בין שתי הלשכות.

דובר צה"ל ודובר נשיא המדינה לא הכחישו את הידיעה. דובר צה"ל מסר: "צה"ל ומפקדיו פועלים על פי נוהלי הצבא ופקודותיו כנ"ל לגבי מפגשים של קציני צבא וגורמי חוץ". לשכת הנשיא מסרה כי "הנשיא נפגש באופן שוטף וקבוע עם אלופים וגורמי צבא, תוך תיאום מלא מול משרד הביטחון והרמטכ"ל, כפי שהוא נוהג תמיד".

דובר משרד הביטחון מסר בתגובה: "לא היה ולא נברא, הסיפור מופרך לחלוטין".