עולים לישראל. פלשמורה
עולים לישראל. פלשמורה

הוועדה לביקורת המדינה תובעת מרה"מ לקבל החלטה בממשלה בעניין העלייה של הממתינים באתיופיה בחודש הקרוב. הוועדה הודיעה כי בתוך 40 יום  תזמן את רה"מ לדיון בנושא  בפניה ותחליט על הקמת ועדת חקירה ממלכתית.

נשיא הוועד הציבורי למען שארית יהודי אתיופיה נשיא בית המפשט העליון לשעבר, מאיר שמגר, אמר בהתרגשות כי ליבו כבד בשל התמשכות הנושא, "הטיפול בנושא הוא כמו מחלה קשה  שפוגעת לא רק בבשרנו  אלא גם בליבנו. הדחיות  האינסופיות הם כמו מחלה קשה . זה צריך להסתיים וזה תלוי בנו".

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס אמר כי ההרגשה שלו קשה בשל התמשכות העניין וחייבים לסיים את הנושא. המבקר הזכיר כי הגיש דו"ח כבר ב- 2008 והתריע על המצב, "מדובר במחדל שהנושא לא הסתיים".

מנכ"ל משרד רה"מ אמר בדיון כי הוא מתנגד להצעה להעלות את הממתינים מבין ה-7000 שבגונדר.

אללי אדמסו, יועץ רה"מ לעניני העליה מאתיופיה, אמר כי רה"מ קיים דיונים בנושא וההחלטה תיפול בקרוב.  הוא הזכיר כי בהיותו רה"מ נתניהו הוא שב- 1998 שעשה  הכול להעלותם. והוא כיועצו, מקווה  שגם עתה יעלו כל הזכאים לעלות.

ח"כ שלמה מולא הודיע כי מדובר במחדל של כל ממשלות ישראל שחייב  להסתיים. ח"כ אורי אריאל אמר כי הממשלה תומכת  בעליה אך ראש הממשלה לא מביא את הנושא להחלטת הממשלה.