מחיר להכפשת המאחזים?
מחיר להכפשת המאחזים?פלאש 90

שלומי פרץ, תושב מאחז ביהודה ושומרון פנה לחברי כנסת וליושבי ראש ועדות שטענה כי תושבי המאחזים עלולים להיפגע בעת מתקפת טילים. זאת לאור תרגיל העורף הגדול שמתקיים בימים אלו.

בפתח מכתבו ציין פרץ, "בימים אלו מתקיים תרגיל מסכם לבדיקת מוכנות העורף למצב של מלחמה וירי טילים. כידוע לך רוב מבני המגורים במאחזים הם מבנים "קלים", קרוואנים וכדומה. ברוב המאחזים לא קיימים מרחבים מוגנים בהם ניתן למצוא מחסה בעת ירי טילים ורקטות על שטחי מדינת ישראל".

לדבריו, "המבנים במאחזים אפילו לא מספיקים כדי להעניק מחסה מירי של נשק קל שהינו איום קבוע ומוחשי לצערנו ביהודה ושומרון. לרוב גם מערכות כריזה לא קיימות בישובים ובמקרה הטוב ניתן אולי לשמוע אזעקה מישוב שכן. בישובים אלו ישנם גם מבני חינוך, מעונות יום, וגני ילדים של משרד החינוך שגם הם ממוקמים במבנים לא ממוגנים. גם השבוע בהישמע האזעקה (אם תישמע), ישארו הילדים והגננות נבוכים ומבולבלים מבלי לדעת לאן ללכת ולהסתתר".

במכתבו טען כי "התשובה שמתקבלת אצל רכזי הביטחון הישוביים והאזוריים, כאשר הם פונים לגורמים המוסמכים, היא שהישוב אינו חוקי ולכן לא יוצבו בו חדרי ביטחון ומערכות כריזה. תשובה זו כמובן מקוממת ומרגיזה אך גם מתמיהה שהרי במרבית המאחזים מוצבים חיילים לצורך הגנת הישוב ובחלקם יש אפילו תקן לרבש"ץ, רכב ביטחון, כיתת כוננות ונשקיה".

לסיום כתב, "אנו סבורים שיש לנצל את התרגיל הנוכחי כדי להעלות את הנושא לסדר היום ולבקש משר הביטחון ומסגנו התייחסות רצינית לסוגיה הבעייתית הזו שמפלה באופן ברור בין דם לדם".