וילנאי ויהודה משי זהב במנהלת התרגיל
וילנאי ויהודה משי זהב במנהלת התרגילצילום: לינוי אליחי

סגן שר הביטחון, מתן וילנאי, ביקר במנהלת תרגיל 'נקודת מפנה 4', ואמר כי "מדובר בתרגיל יחיד מסוגו בעולם. ישראל היא המדינה היחידה שמתרגלת בו זמנית את כוחות הביטחון, מאות רשויות מקומיות, עשרות ארגונים ואלפי מתנדבים".

"ראשי הרשויות שותפים פעילים בתרגיל ואני מעודד מההתקדמות בנושא הזה.  אני מודע לכך שיש אנשים שנבהלים מהתרחישים המתורגלים, אך הם נקבעו בהתאם לאיומים שונים שקיימים בסיכויים כאלה ואחרים, גם אם מדובר בסיכוי נמוך. אין סיבה לדאגה, ברגע שנערכים כראוי ניתן להתמודד עם כל מצב", הוסיף ולנאי.

וילנאי הדגיש, כי "התרגיל הוא חלק מתוכנית שנתית, מדובר בתרגיל הגנתי ואין סיבה לייחס לעיתוי שלו משמעות מיוחדת".

בתגובה להתבטאויות אסד אמר וילנאי, כי "ישראל שואפת לשלום עם כל שכנותיה אך לסוריה קשר עם איראן ויש ארגוני טרור שכרגע יושבים בשטחה ומנהלים טרור נגדנו. על אסד להבין מה נדרש ממנו בנושא. על מנת להתקדם, צריך לשבת ולדון".

בתשובה לשאלה על המשט לעזה אמר סגן שר הביטחון, כי "יש למנוע מהסירות להיכנס לשטח הרצועה, מדובר במשט פוליטי שנועד לעשות כותרות בתקשורת".

"ישראל לא תאפשר משבר הומניטרי ברצועת עזה, אנו מעבירים להם את הציוד והמזון הנחוץ לתושבים. יש חומרים ופריטים מסוימים שאנו לא מעבירים כי החמאס עושה בהם שימוש לצרכיו ומונע אותו מן האוכלוסיה בעזה", ציין וילנאי.