בימים האחרונים וככל הנראה גם בימים הבאים מתלווים פעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל לביקורו של ראש הסגל בבית הלבן, רם עמנואל, ומביעים מחאה מתמשכת על עצם הביקור שנועד מלכתחילה לטקס בר המצווה של בנו של עמנואל. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם בן גביר שאינו חושש שהמחאה תוביל לפגיעה במעמדה של ישראל, אלא אף להיפך.

"רם עמנואל הוא לא סתם אורח. הוא פועל נגד מדינת ישראל. הוא לוחש על אוזנו של אובמה את הלחישות הארסיות נגד ישראל. הוא הוביל את הדרישה להקפאת החיים ביהודה ושומרון. הוא יהודי חצר שקדמו לו אנשים כיוספוס פלביוס ואחרים", קובע בן גביר.

ואם מחאה שכזו והטרדה בלתי פוסקת במהלך הביקור תביא את עמנואל לשינוי עמדותיו כלפי ישראל? בן גביר לא תמים לחשוב שאכן כך יהיה, אבל מנגד הוא משוכנע שגם התנהלות הפוכה לא תוביל את עמנואל להתפכח ממדיניותו. "זה שניהלו מדיניות רפוסה של כניעה ובאו לברך אותו, זה עזר לנו? זה גרם לכך שהוא יחשוב שהכבוד שהוא מקבל ישנה את דעותיו? לצערנו התשובה שלילית", קובע בן גביר המוסיף ואומר כי דווקא התייחסות בבוז לאישים שכאלה גורמת להם להפנים את מצבם ומביאה אותם לנסות ולפייס את תוקפיהם. "אובמה מנסה לפייס את מי שתוקף אותו. איפה שהממשל האמריקאי מבין שהולכים איתו הוא לא מתאמץ", אומר בן גביר.

במהלך השיחה עמו חושף בן גביר קשרים אותם מקיימים פעילי הימין עם גורמים בארצות הברית, קשרים בהם בין השאר נבדק כעת אם החוק האמריקאי מאפשר לרם עמנואל לקבל מתנות כדוגמת מימונה של סעודה שקיים באילת עם משפחתו במימונו של משרד התיירות. "ביקשנו מהגורמים בארה"ב שיבדקו אם מותר לרם עמנואל לקבל מתנות על פי החוק האמריקאי ואולי כאן תהיה תחילת מפלתו", מביע בן גביר תקווה.

ובאשר לבנו של עמנואל בן גביר מוכן לקחתו לטיול ברחבי הארץ ולהראות לו את אתרי המורשת היהודיים כקבר רחל ומערת המכפלה. "אין לנו שום דבר נגד הילד. ניקח אותו לאתרים השונים, הרי אבא שלו לא רוצה שאפילו הכותל יהיה בידינו..."