פגיעת גראד בבית ספר באשקלון
פגיעת גראד בבית ספר באשקלוןפלאש 90

סגנית יו"ר ועד ההורים העירוני באשקלון, סופי פנחס חוטובלי, אומרת לערוץ 7, כי ילדי אשקלון מופקרים במשך כל השנה, לכן אין שום סיבה להשתתף בתרגיל של פיקוד העורף, "המציאות שבה אנחנו כהורים באשקלון נאלצים לשלוח את ילדינו היא קשה, המיגון הוא אפסי. עשרים ושניים גנים ובתי ספר יסודיים כולם נעדרי מיגון ובזמן הפצצה הילדים נדרשים להסתתר מתחת לשלחן".

לדבריה, עד היום הוצבו רק תשע מיגוניות, "סגן שר הביטחון אישר את התקציב למיגוניות, הפרויקט החל, הגיעו תשע מיגוניות ומסיבה שאינה ברורה הוחלט להפסיק את הפרויקט, היה בג"ץ ושם ביקש השופט להגיע להסכמה, הקצו למדינה שישים יום ואני מקווה שבסוף התקופה משרד הביטחון יציב את כל המיגוניות".

חוטובלי אומרת שילדי אשקלון לא זקוקים לתרגיל כדי להתאמן, "אנחנו חיים את התרגולים האלה כל יום אין לנו צורך שיזכירו לנו שיש פה סכנה של אמת.

לצערי התרגילים האלה לא מיושמים בשטח, זה לא התרגיל הראשון שנעשה לא ראיתי ששום דבר השתנה אין תובנות ואין מסקנות. הילדים שלנו בסכנה תמידית לחלקם יש גם נזק נפשי קשה, היום כולם יודעים שזה לא מספיק להסתתר מתחת לשלחן בכיתה ובכל פעם שיש אזעקה אנחנו אלה שבאים לקחת אותם מבית הספר".