מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס
מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוספלאש 90

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הורה לאסוף עדויות ומסמכים הנוגעים להחלטותיו של שר האוצר, יובל שטייניץ, הנוגעות לחברות שבהן היה מעורב גיסו, גרי חכים, כך דווח בדה מרקר. בתום הבדיקה המקדמית, על בסיס המסמכים והעדויות שייאספו, יוחלט אם לפתוח בחקירת מבקר מלאה.

על פי הדיווח בערוץ 10 אישר שר האוצר, יובל שטייניץ, לחברת שפיר הנדסה, את הבאתם של 700 עובדים זרים, בניגוד לעמדת הגורמים המקצועיים במשרדו. הלוביסט של חברת שפיר הנדסה הוא גיסו של שר האוצר - גרי חכים. בערוץ 10 ציינו כי גם במשרד הפנים ובמשרד התמ"ת לא התלהבו מהבאתם של העובדים.

במשרד האוצר אמרו בתגובה לפרסום, כי "השר אישר את הבאת הפועלים הזרים לקידוח המנהרה בפרויקט הרכבת לירושלים, לאחר שהוויכוח בנושא עיכב את הפרויקט הלאומי החשוב במשך שנים, ובעקבות בקשה של יחידת הסמך במשרד הפנים לאשר בדחיפות את הבאת 630 העובדים לפרויקט".

"לשר שטייניץ לא היה כל מושג על קשר כלשהו של גיסו עם חברת שפיר עד לפרסום, וממילא לא שוחח מעולם בנושא עם גיסו. כל ניסיון לקשור בין שיקולים לא ענייניים או בין קשר של מי מבני משפחתו של השר עם חברה המעורבת בפרויקט הוא מעשה שלא ייעשה", הוסיפו באוצר.