הודו
הודופלאש 90

לפחות 65 איש נהרגו כאשר שתי רכבות התנגשו במזרח הודו לאחר שאחת הרכבות ירדה ממסלולה לאחר פיצוץ. בכירים בהודו טוענים כי מדובר על מעשה חבלה של המורדים המאואיסטים.

רכבת הנוסעים של כלכותה-מומבאי ירדה מן הפסים בלילה באזור מערב בנגל לאחר שחלק מן המסילה הוצא ממקומו, כך נמסר מחברת הרכבות. המטען והנוסעים עפו לעבר רכבת משא שנסעה בכיוון הנגדי.

האזור ידוע כמוחזק על ידי חברי כנופיות של המורדים המאואיסטים.

לפחות 200 אנשים נפצעו, ומניין ההרוגים צפוי לעלות מכיוון שמאות אנשים עדיין נמצאים תחת הריסות הרכבת שמונה שעות לאחר ההתנגשות בין הרכבות. צוותי החילוץ טרם הצליחו להיכנס לשלושה קרונות, בהם על פי החשד נמצאים מאות לכודים.

מפכ"ל משטרת הודו מסר כי חלק באורך של כשלושה מטרים חסר מן הרכבת וכי המורדים המאואיסטים כבר נטלו אחריות על המעשה.

המורדים המאואיסטים בהודו הכריזו על חמישה ימים "שחורים" החל מהיום (יום שישי) ועד ליום רביעי, הכוללים הפגנות ופעולות אלימות. פעולה זו מגיע לאחר כמה חודשים של פעילות מאסיבית כנגד החלטת הממשלה בהודו להרחיק את המאואיסטים מבסיסם בג'ונגל. עד כה הם תקפו תחנת משטרה, בניין ממשלתי, שיירת צבאית ואוטובוס. מספר ההרוגים כתוצאה מהפעילות האלימה עולה כל יום.

דיווחים ראשוניים ממקום האירוע מספרים על פיצוץ עז שנשמע לפני התנגשות הרכבות. ראש ממשלת הודו, מאנמוהאן סינג', אמר כי קבוצת המורדים מהווה כיום את בעיית בטחון הפנים הגדולה ביותר בהודו.