כביש 443
כביש 443פלאש 90

היום (רביעי), בשעה 11:30 בבוקר, ייערך דיון בבית המשפט העליון בירושלים, בעתירה שהוגשה בדרישה לבטל את ההסדר הבטחוני המתוכנן על ידי צה"ל בכביש 443. את העתירה הגישו ארגון זכויות האדם 'שורת הדין', יחד עם למעלה מ-1000 איש המשתמשים בכביש 443, כנגד המפקד הצבאי באזור. בעתירה נכתב כי ההסדר החדש, המאפשר תנועה של רכבים פלסטינים בכביש, מסכן את חיי הישראלים הנוסעים בו ואת חיי התושבים בסביבה.

העתירה נתמכת בחוות דעתו של האלוף (במיל.) עוזי דיין, אליה הצטרפו שלושה אנשי בטחון בכירים: האלוף (במיל.) גיורא איילנד, האלוף (במיל.) יאיר נווה והאלוף (במיל.) יפתח רון-טל, המפרטת את נקודות התורפה של ההסדר הבטחוני, וקובעת חד משמעית כי בהסדר המוצע קיים חשש לחיי אדם.

בסקר שנערך בקרב המשתמשים בכביש, נמצא כי 70% צופים כי יהיו פיגועים על הכביש אם יפתח לתנועה פלסטינית, וכי מרבית המשתמשים יפסיקו או יצמצמו לחלוטין את השימוש בו.

בתשובת המדינה נאמר, כי הכביש נפתח לתנועת רכבים פלסטינים, רק לאחר שבית המשפט נתן את פסיקתו בעניין, לפני חמישה חודשים. בנסיבות העניין, נאמר בתשובת המדינה, ההסדר המוצע על ידי צה"ל היא התכנית הסבירה ביותר שיש.