הסכמה מפורשת. פרופ' שריג
הסכמה מפורשת. פרופ' שריגפלאש 90

במשרד הבריאות תוקפים את חברות הביטוח המשווקות ביטוחים לכיסוי תרופות מצילות חיים, זאת לטענתם תוך שימוש במסרים שיקריים.

במכתב ששיגר מנכ"ל המשרד, ד"ר רוני גמזו, לפרופ' עודד שריג, הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, הוא קובל על חלק מהסיסמאות בהן משתשמשות החברות מגדל וכלל במסעות הפרסום.

בין השאר מציין גמזו, כי החברות משתמשות בסיסמאות הבאות, "במגמה עקבית, מפחידה וכואבת, מוציא משרד הבריאות בכל שנה עוד ועוד תרופות מצילות חיים מסל התרופות, מפקיר את בריאות הציבור ומשאיר את המענה הרפואי לעשירים בלבד", "בזמן שמהממשלה ומשרד הבריאות משאירים את קופות החולים ואת החולים עצמם חסרי אונים, נראה כי הפיתרון היחיד הוא רק ביטוח תרופות פרטי", "אין לך כיסוי לתרופות מצילות חיים!", "החיים של המשפחה שלך לא שווים 19.5 ₪?", "פתרון זה מבטיח שבעלות סבירה, תוכל כל משפחה יכולה לזכות בשקט נפשי ובטחון כי במידה ותזדקק, תוכל ליהנות מכיסוי מקיף של תרופות", "יש לכם ביטוח בריאות ואתם בטוחים שאתם מכוסים? כדאי שתבדקו שוב במקום לגלות שנגמר לכם הכסף ברגע האמת..." ו- "בשיחת טלפון אחת תוכלו להציל חיים".

לדברי גמזו, "חלק מהפרסומים הללו הינם שיקריים לחלוטין. לדוגמא, האמירה כי  "במגמה עקבית, מפחידה וכואבת, מוציא משרד הבריאות בכל שנה עוד ועוד תרופות מצילות חיים מסל התרופות" – מאז חקיקת חוק ביטוח בריאות ממלכתי ועד היום לא הוצאה תרופה אחת מסל שירותי הבריאות!!".

"לא ניתן לתאר את הפרסומים הללו אלא כמסע של הפחדה והטעייה של הציבור, במטרה לבצע עליו מניפולציות שיגרמו לו לרכוש ביטוחי בריאות פרטיים", טוען גמזו.

גמזו מציין, כי "הפרסומים מציגים את תוכניות השב"ן, אשר נאסר עליהן לכלול כיסוי לתרופות מצילות ומאריכות חיים, כתוכנית הביטוח היחידה של האזרח, זאת בעוד סל הבריאות הציבורי הינו רחב ביותר, כולל תרופות מצילות ומאריכות חיים ומהווה את אחד הביטוחים הציבוריים הרחבים ביותר בקרב מדינות המערב".

גמזו מספר, כי "בשלוש השנים האחרונות, נוספו לסל שירותי הבריאות, תרופות וטכנולוגיות חדשות בשווי של למעלה מ-1.3 מיליארד ₪, אשר הבטיחו כי סל שירותי הבריאות יהיה סל רחב ומקיף אשר נותן מענה לבעיות הבריאות של כלל אזרחי מדינת ישראל ולא "משאיר את המענה הרפואי לעשירים בלבד".

"אני פונה אלייך בדרישה להורות לחברות הביטוח להפסיק באופן מיידי את הפרסומות הללו אשר מהוות מצג שווא שמטרתן לדחוף את הציבור לרכישת מוצרי ביטוח תוך שימוש באמצעים פסולים לרכוש ביטוחי בריאות פרטיים", דורש גמזו בסיום המכתב.