מחסום בכביש 443
מחסום בכביש 443פלאש 90

ביקורת חריפה הוטחה בשופטי בג"ץ על ההחלטה להתיר תנועת פלשתינים בכביש 443. דובר על הסכנות שירחפו מעל הנוסעים בכביש ומסתבר שכבר בימים הראשונים להחלת ההוראה החלו אירועים ביטחוניים על הציר. אחת הקורבנות של ההוראה היא משאית של ארגון 'חסדי נעמי' שנתקלה במארב אבנים. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אברהמי, נהג המשאית שסיפר על האירוע.

מדי יום רביעי עושה אברהמי את הדרך מהשפלה לכיוון ירושלים בציר 443. כידוע משאיות של הארגון מעוטרות בסמל ענק של הארגון, עובדה שהופכת אותן לבולטות בשטח, ולכאלה שבהן לא ניתן להתבלבל – מדובר במשאית של יהודים.

באותו יום רביעי כשהגיע לאזור מבוא חורון יודו לעברו אבנים. אחת מהן פגעה בשמשה הקדמית. "זו הייתה נסיעה רגילה. לא מצפים להפתעות, אבל תוך כדי אירוע ראיתי מתוך השוחה שבצד הדרך כמה בני אדם", הוא אומר ומעריך שאלו היו מיידי האבנים.

מחשש למארב מתוכנן עקף אברהמי את המשאיות שלפניו, האיץ ובמהירות הגיע אל המחסום הצה"לי הסמוך, שם דיווח לחיילים על האירוע ולאחר מכן הגיש גם תלונה במשטרה. "השוטרים רשמו שיש יסוד סביר שאירוע בוצע במסגרת פעולות נגד ישראל", אומר אברהמי.

"זה היה כביש בטוח. לא נתקלתי בעבר באירועים דומים", הוא אומר. האם הנחיית בג"ץ היא שהובילה לאירוע הזה כמו לאירועים דומים אחרים? או שמא מדובר בצירוף מקרים מוזר?...