אנשי עמנואל בבג"ץ
אנשי עמנואל בבג"ץפלאש 90

בג"ץ מחריף את הסנקציות נגד הורי תלמידות המגמה החסידית בבית הספר בית יעקב בעמנואל, וקובע כי הורה שלא ישלח את בתו לבית הספר יאסר.

"הורה מבין אלה הכלולים ברשימה נספח א' (ההורים שהפרו את הצו - ש.פ) שלא יודיע לנו בכתב עד לתאריך ד' בתמוז התש"ע (16.6.10) ועד בכלל כי יציית לכל האמור בסעיף 22(ב) להחלטה ... יאסר למשך שבועיים ימים החל מתאריך ה' בתמוז (17.6.2010), או עד למועד שבו יימסר לבית המשפט אישור בכתב כי ציית לנדרש ממנו בהתאם לסעיף 22(ב) להחלטה, הכל לפי המוקדם יותר", קבעו השופטים.

השופטים ציינו בפסק הדין, כי "אמצעי האכיפה שהפעלנו עד כה לא הביאו למימוש פסק הדין, ולפיכך לאחר שהודענו בהחלטה כי היה וזה יהיה המצב – נאלץ לשקול כפיית פסק הדין גם בדרך של צווי מאסר, הננו נדרשים איפוא לכך".

"לבסוף נעיר כי הננו עדיין תקווה שבישראל לא יידרשו אותם אמצעים חריפים להם נזקקו בארצות הברית לאכיפת פסק הדין הידוע, שבמסגרתו בוטלה שם, בתחום החינוך, הדוקטרינה של: "נפרד אבל שווה". בהקשר זה ראוי לציין שההורים הצהירו כי הם נמנים עם חסידות סלונים, והרי הגה"צ ציס"ע האדמו"ר מסלונים זצוק"ל קרא לספרו: נתיבות שלום, להזכיר לכל שתורת ישראל "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום", חתמו השופטים.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) תוקף את פסיקת בג"צ לפיה הורים מעמנואל שלא יצייתו לפסיקה יכנסו לכלא, "פסיקות הבג"צ נגד הציבור החרדי מחריפות והולכות".

"שליחת ההורים לכלא מזכירה משטרים אפלים. רק ברוסיה הבולשביקית היו נשלחים הורים לכלא בעוון חינוך יהודי. אנו מחזקים ומגבים את ההורים. נתייצב עימם בשערי הכלא", הוסיף מוזס.