הפגנת החרדים

האמהות לא הגיעו למעצר: 22 נשים שהיו אמורות להיעצר היום בשעה 17:00, לא התייצבו במגרש הרוסים בירושלים. הנשים, חסידות סלונים, נימקו את ההתחמקות בכך שלא היו "מסוגלות לעזוב את הילדים, מחר שבת, שלחנו את הגברים". הנשים סיפקו גם נימוק לאי הגעתן - מטעמי צניעות.

 בנוסף ל-22 האמהות, 4 גברים שהוצאו כנגדם צווי מעצר לא הגיעו למגרש הרוסים הערב. מפכ"ל המשטרה דודי כהן מקיים כעת דיון מיוחד בקשר להורים שלא התייצבו.

33 הגברים עלו סמוך לשעה 19:00 ל-2 אוטובוסים. הם הגיעו לכלא מעשיהו, שם ישהו לשבועיים הקרובים. איתם נכנסו גם כמה ילדים, רובם מתחת לגיל שנתיים. כשהגיעו האבות למגרש הרוסים החלה להתפתח מהומה, כאשר כוחות המשטרה העבירו אותם דרך ההמון שהמתין להם שם - יותר מ-100,000 אנשים. באזור נוצר דוחק רב.

במתחם המעצרים היו גם בנותיהם של ההורים העצורים. הן ליוו את האבות ממש עד הכניסה למעצר, בדמעות. האמהות כאמור טרם הגיעו למעצר.

תחילה קבע בג"ץ כי שעת ההתייצבות תהיה 12:00, לאחר מכן דחה זאת בשעה ובסופו של דבר קיבל את בקשת המשטרה לדחות את המעצרים במגרש הרוסים בירושלים לשעה 17:00. העברנו כאן שידור חי ממוקדי המחאה לאורך כל היום.

לפי נתוני המשטרה, יותר מ-100,000 חרדים הפגינו לאורך היום בירושלים. כתוצאה מהחום הכבד לפחות עשרה בני אדם התעלפו ועשרות נוספים חשו ברע. הם קיבלו טיפול במקום. בשעות הצהריים המאוחרות התפזרה ההפגנה בבני ברק, ללא אירועים אלימים.