שופטי בית המשפט העליון, אדמונד לוי, עדנה ארבל וחנן מלצר, החליטו לדחות לעת עתה את ביצוע צווי המעצר שהוצאו לאמהות מעמנואל שלא התייצבו למעצר ביום חמישי. הדיון יתקיים ביום שלישי בבוקר ללא נוכחות קהל, ובמעמד פרקליטי הצדדים בלבד.

"ההורים – בניגוד לנטען – היו מודעים היטב לפסק הדין שניתן בתאריך ט"ז באב התשס"ט (16.8.2009) ואף על פי שניתנו להם מאז הזדמנויות רבות לבצעו ללא כפייה – הם פעלו בדרכים שונות לסיכולו. זאת ועוד טרם שהפעלנו הליכי ביזיון נגד ההורים (בתחילה קנסות שלא שולמו, ואחר כך פקודות מאסר) שמענו באריכות את טיעוני בא-כוחם המשפטי ובמקרים המתאימים אף את דברי נציגיהם. יתר על כן איפשרנו הגשת בקשות פטור פרטניות, ובאלה שהגיעו דנו ונתנו החלטות פטור, או עיכוב ביצוע בהתאמה", כתבו השופטים.

השופטים ביקשו מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לבדוק אם בדברים שהושמעו בימים האחרונים נגד בית המשפט יש משום זילות בית המשפט כמשמעותה בסעיף 255 לחוק העונשין, וכן הוא מתבקש להנחות את נבחרי הציבור לגבי המתחייב ממעמדם ותפקידם.

"בימים האחרונים נשמעו במסגרת השיח הציבורי המותר גם התבטאויות חריגות ביותר נגד בית משפט זה ובמיוחד נגד אחד משופטיו וזאת בין השאר על ידי נבחרי ציבור".