השר אלי ישי
השר אלי ישיפלאש 90

בראיון שיפורסם מחר בעיתון יום ליום מתייחס השר ישי לפרשת עמנואל ואומר כי "כל בית ספר ספרדי שנפתח, כל תלמוד תורה שנוסד, כל סמינר שהוקם, יש בו כדי לתת מענה למצוקה הכואבת של אי קבלת תלמידים רק בגלל מוצאם, או אם תרצו: האפליה הגזענית.  הפתרון האמיתי והנכון ביותר לביעור נגע האפליה, הוא באמצעות הקמת מוסדות ספרדיים תורניים".

לדבריו, "צריך אחת ולתמיד להציג את העובדות האמיתיות. לא ייתכן שהתקשורת תפתח במסע הסתה חסר תקדים כנגד הציבור החרדי, ומצד שני תתעלם מהאפליה הנוראה גם - ובעיקר במגזר החילוני והכללי. יש אפליה וגזענות על רקע דתי ועדתי ואיש לא יוכל לעוות זאת. חד משמעי. המציאות העגומה מדברת בעד עצמה"

ישי מזכיר כי "בבית המשפט העליון מכהן שופט ספרדי אחד! מתוך ארבעה עשר שופטים אשכנזים. מתוך תשעה נשיאי ביהמ"ש העליון, לא היה ולו פעם אפילו ספרדי אחד. 12 ראשי ממשלות כיהנו מאז הקמתה של מדינת ישראל, ואפילו לא ספרדי אחד. שמונה נשיאי אוניברסיטאות יש במדינת ישראל, ואפילו לא ספרדי אחד. תשעה נשיאים היו למדינת ישראל, מתוכם רק שני ספרדים. 21 קצינים מכהנים היום בדרגת אלוף, מתוכם רק 6 ספרדיים. 19 רמטכ"לים היו למדינת ישראל, רק שישה מהם היו ספרדיים. והרשימה עוד ארוכה. בכל המפלגות בכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה אין אפילו ספרדי אחד? שמונה ראשי מפלגות יהודיות, ומלבד תנועת ש"ס, אין אפילו ספרדי אחד. אז הם יטיפו לנו מוסר שרק אצל החרדים יש גזענות ואפליה? אני לא רוצה לחזור להיסטוריה, מה עשו שלוש המפלגות הגדולות כשספרדי רצה או עמד לזמן קצר בראשות מפלגתם. למה? מפני שהוא הגיע מבית שאן, משדרות, מעיירות הפיתוח – הקיפוח, לא מתל אביב הנאורה".

עוד אמר, "האפליה קיימת, אני חלילה לא אומר לרגע אחד שהיא אינה קיימת. זה מגיפה אכזרית ונוראה שיש לעוקרה מהשורש. היא קיימת בכל המגזרים כולם במדינת ישראל, ולא רק בציבור החרדי. אני לא מנסה להעלים את הבעיה ולטשטש את העובדות. גדולי ישראל מכל החוגים התערבו באופן אישי ונלחמו כנגד האפליה. אני רק אומר שהפתרון האמיתי הוא בהקמת מוסדות ספרדיים, ולא בבתי המשפט. זה הפתרון של תנועת ש"ס כבר עשרים שנה לביעור נגע האפליה, וכך אנו גם בעז"ה נמשיך. רק בירושלים הוקמו בעשור האחרון כמה וכמה סמינרים ספרדיים מוצלחים שמקבלים את תמיכתם של מרנן ורבנן ובראשם מרן מאור ישראל שליט"א, וזה מלבד המוסדות המפוארים 'נוות ישראל' בראשותו של ח"כ הרב ניסים זאב".

השר ישי מצר על ההתפתחות האחרונה בפרשת עמנואל ושליחת האבות למאסר, "מי שחושב שהוא הועיל בכך שפנה לבית המשפט, הוא טועה. מלבד חילול שם שמים שנגרם, רדיפת עולם התורה ושפיכת דמו של הציבור החרדי, שלא לדבר על האיסור החמור של הליכה לערכאות שמרן מאור ישראל שליט"א מזהיר כבר שנים רבות על כך, נגרם נזק רב וקרע עצום בעם שאיני יודע אם ניתן לאחותו. הקצנת עמדות, הפגנת שרירים ותקדימים משפטיים מסוכנים, שיהיו לכך השלכות קשות בעתיד. להיכן הגענו? לשלוח למאסר אבות ואמהות רק בגלל שהם שמעו לדעת רבותיהם?  מי יכול לעמוד במראות המצמררים של אמהות בוכיות המסרבות להיפרד מילדיהן והבכי קורע הלב של הילדים, מה נשיב לילד שאוחז בידיו שלט בערב שבת בפתח בית הסוהר כשהוא מנסה לשאול את אביו: 'האם לילד בן שש מותר לעשות קידוש'. על כך הצר מרן שליט"א וכאב את כאבם של שני הצדדים, של ההורים שנשלחו למאסר על לא עוול בכפם, ושל הילדות הבוכיות בגלל גזירת האפליה".