מתיחות? פרוש
מתיחות? פרושפלאש 90

ביומן ערוץ 7 בירך סגן שר החינוך, חבר הכנסת הרב מאיר פרוש, על ההסכמות שהושגו בפרשת עמנואל אתמול. עם זאת הוא מציין כי הצעות דומות ריחפו בחלל האוויר מזה למעלה משבועיים אך נידחו.

לטעמו של פרוש כדי להביא לסיומה של הפרשה היה צורך לרכך כמה לבבות שהקשיחו עמדות בעבר, וריכוך זה נעשה רק על ידי הושבתם במאסר של כמה עשרות אברכים. "העובדה שישבו כמה עשרות אברכים בכלא גרמה להתרככות", הוא אומר ומוסיף: "רעיונות דומים לרעיון שהתקבל נאמרו על ידי הרב גרוסמן ועל ידי הרב דרעי, אבל מנגד טענו שלא שייך להסכים ולא שמעו".

פרוש סבור שההבנה שמדובר במצב רגיש וטעון היא שסייעה לקבלת ההצעה הסופית וכעת כל בנות עמנואל, על מגזריהן השונים, לומדות יחדיו במעין סמינר העוסק באהבת ישראל, וכבר ביום הראשון, כלומר היום, הופיע בפניהן הרב גרוסמן.

באשר לעתיד – יוחלט על הקמת בית ספר עצמאי לבנות קהילת סלונים. ח"כ פרוש אינו מתייחס לדיווחים על החלטת שר החינוך, גדעון סער, שלא לאפשר לו להיות מעורב במהלכים להקמת בית הספר בשל התנהלות המחאה שלו בפרשה. "אני לא שמעתי את הדברים מפיו ולכן אני לא מוכן להתייחס".

ומה באשר לעצם  היחסים המורכבים והמתוחים בינו כסגן שר החינוך לבין השר עצמו שמתח עליו ביקורת חריפה, אומר פרוש כי הוא "מכיר תקופות קשות יותר ומתוחות יותר" בין גורמים פוליטיים כאלה ואחרים שידעו לגשר על המתח לעבודה משותפת, ועל כן הוא אינו חושש שיחסי העבודה עם סער ישתבשו.