אמבלונס מד"א עם המצלמה
אמבלונס מד"א עם המצלמהצילום: אסי דבלינסקי/דוברות מד"א

מנכ"ל מד"א, אלי בין, נעצר ונחקר היום (שלישי) על ידי רשויות המכס בחשד כי ביצע עבירות מס וניצל לרעה פטורים ממס (מכס) בעת רכישת ציוד לארגון.

במד"א אומרים בתגובה "בהתאם לחוק מגן דוד אדום המעניק פטור מתשלום מיסים בהתאם לאמור בו, מד"א יזם פנייה אל אגף המכס במטרה לקבל הבהרות בנושא המיסוי שחל על ציוד רפואי. בעקבות כך נפתחה לפני כחודשיים בדיקה של המכס, תוך שיתוף פעולה מלא של הנהלת מד"א. במהלך הבדיקה נמסרו עדויות ממנהלי הארגון, זוטרים ובכירים, ובכללם נתבקשו למסור עדות מנהל אגף הכספים ומנכ"ל מד"א".

"יובהר כי מנכ"ל מד"א אינו מקבל החלטות בתחום המס וכשעלתה בפניו סוגיה מיסוית הוא הורה לפנות הן לאגף המכס והן לגורמים המקצועיים בארגון כדי ללבן את הדברים באופן מסודר. נדגיש כי מדובר בסוגיה מיסוית / אזרחית ובוודאי שלא בסוגיה פלילית. אגף המכס עצמו לא ביקש לעצור את מנכ"ל מד"א ואת מנהל אגף הכספים, אלא לקבוע את התנאים להמשך החקירה.

יודגש כי מד"א מקיים את כל הנהלים וההוראות על בסיס ייעוץ משפטי וחשבונאי שוטף של יועציו המקצועיים. מעבר לכך, מד"א מתנהל בצורה שקופה ומבוקרת כאשר כל הדוחות הכספיים מוגשים למשרד האוצר בכל שנה ונציג אגף הכספים באוצר הינו חבר דירקטוריון מד"א", לשון התגובה.

בתחילת חודש מאי תפסו שוטרי משטרת התנועה את אלי בין כשהוא "טס" בכביש מספר 5 במהירות 150 קמ"ש.