דרישה להשעייה. בין
דרישה להשעייה. ביןפלאש 90

בעקבות הדיווחים על חשדות המופנים כלפי מנכ"ל מד"א אלי בין ומנהל מחלקת הכספים של הארגון, בחשד שהונו את רשויות המס בהיקף של 176 מליון שקלים, פנתה התנועה לאיכות השלטון לנשיא מד"א בבקשה לשקול אפשרות להשעייתו של בין מתפקידו בשל החקירה.

במכתבה מציינת התנועה כי מגן דוד אדום, שהינה תאגיד סטאטוטורי הינו גוף מרכזי במדינת ישראל המיועד לפעול להצלת חיים ולקידום בריאות הציבור. "לצערנו הופך מד"א מארגון המתקשר בתודעת האזרחים לעשייה חיובית ומועילה לגוף שנחשד בעבירות ושהועלו כנגדו חשדות לגבי שורה של תקלות, במהלך השנים האחרונות".

התנועה קובעת כי "החל מסאגת המינוי רצוף הפגמים של מר בין כמנכ"ל, כפי שבוקר בדוח מבקר המדינה וכלה בחקירה הנוכחית, מד"א כארגון הולך ומאבד את מעמדו החשוב ואת התמיכה בו בקרב הציבור.מצב זה פוגע לא רק באמון הציבור בארגון, אלא אף בעובדי הארגון, במתנדביו הרבים ובשירות שהארגון מיועד להעניק. לאור כל זאת  ונוכח החקירה שמתנהלת, מן הראוי כי נשיא מד"א יפעל לבדק בית יסודי בארגון ולשיפור התנהלותו מן המסד ועד לטפחות".

עוד קוראת התנועה לנשיא מד"א לפעול, בין היתר לאור סמכותו בסעיף 25(ב) לתקנון מד"א ולשקול השעייתו של המנכ"ל, ולו מתפקידו כחבר הוועד הפועל של מד"א, נוכח החקירה המתנהלת וכן לשקול השעייתו מתפקיד המנכ"ל, עד לבירור החשדות.

התנועה מבהירה כי פנייתה נובעת דווקא מהחשיבות שהיא מייחסת  למד"א כארגון וכמוסד מרכזי וחיוני במדינת ישראל.