צעדת שליט
צעדת שליט

חברי מועצת העיר בית שמש החליטו פה אחד להעניק לגלעד שליט את תואר יקיר העיר ואזרחות של כבוד. התואר והמגן יוענקו למשפחת שליט ביום חמישי הקרוב בבית שמש לקראת עלייתם לירושלים לסיום המסע.

ריצ'רד פרס, חבר מועצת העיר בית שמש, הממונה על החינוך, הרווחה והמתנ"סים בעיר, התייחס להחלטה זו ואמר כי "ישראל צריכה לעשות כל שביכולתה כדי להחזיר את גלעד שליט הביתה. כמי שמגייס את בנו בכורו בקיץ הזה אני רוצה להמשיך ולהאמין במשפט שמנחה אותי "תדע כל אם עברייה בידי מי היא מפקידה את בניה" והשבתו של גלעד הביתה תוכיח לכם אם בישראל, שגם היום, בנה הוא הפיקדון והנכס היקר ביותר שיש למדינה. כולי תקווה שגלעד יגיע לקבל את תואר יקיר העיר באופן אישי בשנה הבאה בבית שמש".

יצוין כי עיריית בית שמש הודיעה כי תקצה אוטובוסים לאזרחים מחר כדי שאלה יוכלו להצטרף לצעדה. זאת לבד מפעילות שוטפת במהלך יום המחר לתמיכה בצועדים.

בעקבות הדיווחים על ההחלטה לחבור באופן אקטיבי לצעדת שליט הודיע ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' כי "אם עירית בית שמש תממש את תכניתה ננקוט נגד ראשיה צעדים משפטיים על שימוש בתשלומי התושבים ותקציבי המדינה לצעדה שמטרתה לחץ פוליטי ציבורי על ראש הממשלה לבצע עסקה עם החמס ובכל מחיר ולשחרר מחבלים".

יצוין כי בהודעות הקוראות לתושבי בית שמש לחבור לצעדה מצוינים מספרי טלפון להרשמה ובהם של לשכת סגן ראש העירייה. בארגון 'אלמגור' רואים בכך נקיטת פעולות לצרכים פוליטיים בניגוד לחוק.