הרב אוהד תירוש
הרב אוהד תירושרחלי מושקוביץ

השבוע התקיים בירושלים כנס בנין שלם השנתי שמשך אליו רבבות של נשים שבאו להאזין לעשרות שיעורים שעסקו בשלום בית, זוגיות וחנוך הילדים.

הרב אוהד תירוש מראשי בניין שלם  אומר בראיון לערוץ 7 כי כמות האנשים הולכת ב"ה וגדלה מדי שנה, כלשונו. "הרחבנו השנה מיומיים לשלושה כי כמות האנשים היא כזאת גדולה שבניני האומה לא מסוגל להכיל את הציבור לכן פרסנו את הכנס לשלושה ימים כדי לאפשר לכולם  ללמוד ולנפוש".

לדבריו פקדו את הכנס גם נשים רבות שאינן דתיות, "חברות כנסת שהגיעו התחברו לכנס,  אחת מחברות הכנסת סיפרה לי שהיא עלתה מבוכרה לפני שלושים שנה והיא רואה בכנס הזה התגשמות של החלום שלה על איך ארץ ישראל צריכה להראות".

הרב תירוש מציין כי מגוון השיעורים אפשר לכולם למצוא את עצמם ואת הנישה שלהם בתוך הכנס, "בכל שעה נתונה היו בין שבעה לעשרה שיעורים ממרצים ומרצות והחידוש השנה שביומים הראשונים היו מרצות שהם גם פסיכולוגיות והם מסרו הרצאות מאלפות החל מזוגיות, חינוך ילדים, ועד אפילו להרצאות בנושא של חיתוך ירקות וסידור שלחן".

גם מי שפספס יכול להשלים, אמר הרב, "יש למעשה שלוש אפשרויות להאזין לשיעורים, באתר של בנין שלם יש שיעורים של ימי העיון הקודמים, השיעורים המרכזיים מהכנס הזה בחלקם היו מצולמים ואפשר לראות אותם באתר של המכון. אישה או גבר שהפסידו שיעור יכולים  לקנות במחיר קטן סי די של השיעור המבוקש. השנה העברנו את השיעורים לתמלולים לחוברות ודרך המכון ניתן להזמין את החוברות".

הרב תירוש מציין שהייתה חסרה מאוד נוכחותו של הרב מרדכי אליהו זצוק"ל, והוא שמח שלפחות ברגע האחרון הצליחה להגיע לכנס רעייתו הרבנית, ששיתפה את כולם בזיכרונות מבית הרב.