גלעד שליט
גלעד שליט

אוסאמה אל-מזיני, בכיר החמאס הממופקד על תיק שליט, מברך (11 ביולי 2010) על כל תיווך לקידום עסקת החילופין בין ישראל לחמאס במסגרתה יוחזר החייל החטוף גלעד שליט בתמורה לשחרור למעלה מאלף אסירים ביטחוניים פלסטינים. מזיני ציין, כי חמאס לא ימנע התערבות של גורם כלשהו אשר ינסה לתווך בין הצדדים, ואולם בה בעת הארגון לא יפנה לאיש למלא תפקיד זה.

עמדות חמאס איתנות ולא נתונות למו"מ או לשינוי, אומר מזיני. הוא הדגיש בהקשר זה, כי חמאס לא יוותר כהוא זה על תנאיו וישראל חייבת, כך לפי דבריו, לבטל את הקווים האדומים ולשחרר את האסירים לפני שיהיה מאוחר. לדבריו, עסקת החילופין לא תתבצע ללא שחרור אסירים פלסטינים המרצים עונשי מאסר ארוכים, תושבי ירושלים ואזרחי ישראל.

דבריו של מזיני נאמרו כלל הנראה על רקע הדיווחים על אפשרות של תיווך אמריקני בפרשת שליט. גורמים פלסטינים מסרו לסוכנות ידיעות איטלקית, כי הנשיא האמריקני לשעבר ביל קלינטון שוקל למלא תפקיד של מתווך בעניינו של שליט, וכי הוא כבר הודיע לשלטונות חמאס ברצועת עזה על רצונו לבקר ברצועה לצורך זה.

לדברי המקורות הפלסטינים מתקיימים מגעים להסדרת הביקור, ואולם הם שללו מכל וכל אפשרות שקלינטון יפגוש את שליט במקום שביו, אך לא הוציאו מכלל אפשרות פרסום קלטת וידיאו נוספת של שליט או שליחת מכתב נוסף ממנו למשפחתו.