מאות נשים השתתפו אתמול (א') בכנס השנתי של ארגון "בית מוריה", המרכז פעילות תורנית ומפעיל עשרות פרויקטים בתחום הרווחה, החינוך והחברה בעיר באר שבע.

נשים אלו הגיעו מבאר-שבע ומכל אזור הדרום, לשמוע שיחות מרבנים ורבניות בכירים בציבור הדתי אשר התייחסו לנושא בניין הבית ומשפחה.

מדובר באירוע ייחודי באזור אשר אפשר לנשים דתיות רבות מהפריפריה להשתתף ביום עיון איכותי. כנס זה גם היווה מפגש חברתי משמעותי למאות נשים אשר נהנו מהרצאות, מכירות ודוכנים ועוד. נושאי הלימוד התחלקו למספר קטגוריות: הורות, משפחתיות וזוגיות. בין הנואמים, דיברו הרב שמעון כהן ראש מוסדות בית מוריה, הרב יהושע שפירא, הרב אלישע וישליצקי, הרב אלישע אבינר, הרב זאב קרוב ורבנים נוספים.

בסיום האירוע קיבלה כל אישה שי מיוחד ומקורי – מצית להדלקת נרות שבת.

הרב זאב קרוב, שבנו אהרון נפצע קשה ברצועת עזה במבצע עופרת יצוקה, נתן שיעור בנושא "לראות את הטוב בבן הזוג ובילדים". בעניין זה, התייחס הרב קרוב לניסיון האישי שלו בעקבות פציעת בנו, והדגיש כי האירוע חיזוק את ראיית הטוב בדברים הפשוטים:

"כל אחד מאיתנו צריך ללבוש עדשות טובות של עין טובה. אנו מאמינים שה' ברא את הכל ונתן לכל אדם נקודה טובה. לכן, אנו נדרשים להתבונן טוב בכל אחד על מנת שנוכל לראות את אותה נקודה  טובה אצל השני. אנו חיים בתרבות של הרבה ביקרתיות ושליליות, ולכן האנשים מתקשים לראות את חצי הכוס המלאה.



הרב קרוב הוסיף, כי "העובדה כי יש לנו מדינה הינה דבר ברור, אך צריכים להתפעל ולהוקיר כל יום מחדש על הטוב שבדברים הפשוטים. לאחר שאהרון נפצע, למדנו להתפעל מחדש מזה שאדם הולך, שיש לו יכולת לדבר. היום יש חשיבות  להפיץ ולהשליך מסר זה לכל תחומי חיינו".

ארגון בית מוריה מרכז פעילות תורנית רחבה הכוללת בית מדרש איכותי, ישיבת הסדר, שיעורים לנשים, פעילויות לילדים ועוד. מעבר לכך, הארגון פועל בשכונות רבות בבאר שבע בקרב ילדים בסיכון, אוכלוסיות מורכבות, קשישים, נערות בסיכון, קהילת העולים מחבר העמים ומאתיופיה ועוד.



שמעיה ברקוביץ, מנכ"ל בית מוריה התייחס לפעילות הארגון בבאר שבע, "בית מוריה הינו גורם שהפך את "עיר האבות" ל"עיר הבנים". בשנים האחרונות, ניתן לראות זוגות צעירים רבים אשר בוחרים להתגורר בבאר שבע ובאזור וזאת, בין היתר בזכות הפעילות הרחבה של "בית מוריה" בעיר. הפעילות התורנית, החיבור והעבודה בקרב האוכלוסייה הדרומית הפכו את הארגון לאחד הגורמים המשמעותיים ביותר להתחדשות של העיר באר שבע".