בדרך להצבעה. וילנאי
בדרך להצבעה. וילנאיפלאש 90

סגן שר הביטחון, חבר הכנסת מתן וילנאי, התייחס היום בכנסת לשאלות שהעלו בפניו חברי הכנסת דני דנון מהליכוד ואריה אלדד מהאיחוד הלאומי, בסוגיית הדיווחים על כוונה להפקיע אדמות בשליטה ישראלית לטובת סלילת הדרך המובילה מרמאללה לעיר הפלשתינית החדשה רואבי.

וילנאי קבע בתגובתו כי טרם הוחלט מה יהיה התהליך שיבוצע על ידי הממשלה כדי לאפשר את סלילתו של כביש הגישה לעיר. הוא העלה שתי אפשרויות מרכזיות, האחת היא הפקעת האדמות הישראליות והשניה היא שינוי הגדרתו של השטח משטח C, כלומר בשליטה ישראלית מלאה לשטח B כלומר שליטה אזרחית פלשתינית וביטחונית של צה"ל

עם זאת קבע וילנאי כי "כשיוחלט מה ייעשה יובא הדבר להחלטת קבינט, לפחות".

לאחר דבריו של סגן השר פנה אליו שוב חבר הכנסת דנון ודרש שהדברים ייעשו בשקיפות מלאה ו"שלא נשמע בעיתונים שהופקע שטח ישראלי". הוא הזכיר את הסכנה לבטיחות תושבי הישוב נריה הסמוך, ישוב שהדרך אליו עוברת בצמידות לשטח בו מתוכננת לעבור הגישה לרואבי.

חבר הכנסת אלדד הדגיש כי להעברת שטח מ-C ל-B יש השלכות מדיניות, ועל כן יש להציג את ההחלטות לציבור. הוא גם שאל את וילנאי אם נבחנו חלופות שלא ינגסו באדמות בריבונות יהודית.

וינאי מצידו השיב לדברים וקבע כי "נבחנות כל החלופות. אין ספק שהראיה המרכזית היא הראיה הביטחוני. אנחנו בוחנים את כל ההיבטים הביטחוניים. שום דבר לא יהיה בסודי סודות. יובא לגורמים המחליטים. המערכת המשפטית תקבע אם צריך להביא לכנסת להצבעה, להערכתי לא".

יצוין כי מדבריו של וילנאי עולה כי רק לפני כשבוע הגיע לשטח כדי לבחון את המקום, הקרבה לישובים היהודיים והיקף השטח המועמד להפקעה.