ההפגנה בהולילנד
ההפגנה בהולילנדאביב נווה

כאלף איש מכל רחבי הארץ, השתתפו היום בהפגנה של החברה להגנת הטבע נגד הרפורמה בחוק התכנון והבנייה ובעד הפרדה של תחום הרישוי מתחום התכנון.

 בהפגנה, שהתקיימה למרגלות מתחם הולילנד בירושלים, תחת הכותרת "לא למדינת הולילנד", השתתפו נציגים מעשרות ארגוני סביבה, חברה ותכנון, וכן אזרחים שהגיעו בהסעות מאורגנות מתל אביב, חיפה, נהריה, ראשון לציון, באר שבע וקצרין,

נכחו גם חברי הכנסת מאיר שטרית, דב חנין, איתן כבל, ניצן הורוביץ ואריה אלדד, אליעד שרגא מהתנועה לאיכות השלטון ונציגים מכל הקשת הפוליטית – צעירי האיחוד הלאומי, צעירי המפד"ל החדשה, המשמרת הצעירה של העבודה, מר"צ ותא קדימה. 

בסוף ההפגנה עלו לבמה נציגים מ - 32 ארגונים שונים וחתמו על עצומה בה נכתב: "אדוני ראש הממשלה, אנו רואים חשיבות עליונה בחיזוק מערכת התכנון והרישוי בישראל. אנו סבורים כי יש להמשיך ולקדם בשלב ראשון את החקיקה בתחום הרישוי, המהווה חסם בירוקרטי עיקרי בו נתקלים אזרחי המדינה, ולפצל מן החקיקה הנוכחית את פרק התכנון, על שלל בעיותיו, אשר יידון בנפרד".

ההפגנה התקיימה אחרי 4 שבועות רצופים בהם הציבה החברה להגנת הטבע משמרות מחאה וחלוקת חומר הסברה נגד הרפורמה בכל רחבי הארץ, מקצרין בצפון ועד חצבה בדרום, כולל בתל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע ומודיעין.

במתחם ההפגנה היו פעילויות לכל המשפחה עם מדריכי החברה להגנת הטבע, הוצבה עמדת החתמה על עצומה נגד הרפורמה וכתיבת גלויות אישיות לראש הממשלה נתניהו, שיישלחו אליו לאחר האירוע והיה קיר גרפיטי, בו כל אזרח כתב את דעתו על הרפורמה.