בית משפט צבאי זיכה את סרן רוברט סמרו בן 36 מרצח בדרגה שנייה של מחבל טליבן פצוע אנוש ומניסיון רצח והרשיע אותו ב"התנהגות בלתי הולמת" בגינה נגזרו עליו חמש שנות מאסר.

האירוע המדובר התרחש ב-19 באוקטובר 2008 לאחר קרב קשה עם לוחמי הטליבן שתקפו את עמדותיהם. סמרו הדריך באותה עת חיילים אפגנים במסגרת תוכנית מיוחדת של כוחות נאט"ו. לאחר קרבות ממושכים נתקלו חיילים בריטים ואפגנים שבאו עם מדריכיהם הקנדים בשני לוחמי טליבן, האחד הרוג והשני פצוע אנוש עם פתח גדול בבטנו.

החיילים האפגנים ירקו ובעטו בפצוע והשאירו אותו לגסוס למוות. סמרו חזר עם חייל בדרגת טוראי וחייל אפגני לתעד את שני לוחמי הטליבן. לאחר הצילומים הוא הורה להם לחזור ואז נשמעו שתי יריות. החייל הקנדי טען במשפט, כי סמרו אמר לו שהוא ירה בלוחם הטליבן הפצוע אנוש כיוון שלא יכול היה לראותו סובל בצורה כל כך קשה. החוק הקנדי אינו מעניק לגיטימציה להריגה מתוך רחמים. סמרו הינו החייל הקנדי הראשון המורשע בירי בלוחם בלתי חמוש בשדה המערכה.

התביעה טענה שסמרו עבר על חוקי המלחמה בכך שהרג אדם גוסס, פעולה הנחשבת בלתי חוקית ללא קשר למידת הרחמים שחש סמרו כלפי הפצוע. ההגנה טענה, כי היעדר גופה והעדויות הסותרות בנוגע להתרחשויות יוצרים חורים משמעותיים בטענות נגד החייל. סקוט טיילור, מוציא לאור של העיתון הצבאי Esprit de Corps אמר בהקשר זה, כי המשפט העניק הזדמנות לציבור הקנדי להיחשף למציאות בה פועלים החיילים באפגניסטן, שבה הם נדרשים לקבל החלטות על חיים ומוות.