לא ראיתי דבר כזה מימי. השופט אדמונד לוי. ארכי
לא ראיתי דבר כזה מימי. השופט אדמונד לוי. ארכיפלאש 90

ביקורת קשה מטיח שופט בית המשפט העליון אדמונד לוי בחוקריהם של חיים פרלמן ודוד סיטבון שנעצר בימים האחרונים ע"י השב"כ בחשד שהיה מעורב בפגיעה בפלסטינים יחד עם פרלמן. השופט לוי מבקר בחריפות את החלטת המשטרה והשב"כ שלא להביא את שני החשודים לאולם בית המשפט לדיון בעניינם.

השופט לוי נזף בחוקרים וקבע כי "לא יכול להיות שהחשודים מבודדים מהעולם החיצון ולא יכולים לדעת על זכויותיהם. לא ראיתי התנהגות כזאת כל ימי חיי".

עורך הדין שרון נהרי, בא כוחו של פרלמן מטעם עמותת 'חננו', הביע סיפוק בעקבות הדברים ואמר: "אני מרוצה מכך שסוף סוף בית המשפט מורה לשב"כ ולמשטרה להביא את העצורים לדיון ולא מאפשר לשב"כ לעשות דין לעצמו".

מרוצים מדברי השופט

כאן המקום להזכיר את דבריהם של בני משפחת סיטבון ולפיהם הם עוברים מסכת התעללות כהגדרתם, מציאות שהביאה את אחיו של דוד סיטבון לעלות אתמול לגג ולאיים בהתאבדות, אירוע שהסתיים רק כעבור זמן רב ושכנוע של אנשי משטרה. בהזדמנות זו אמר האח כי אחיו סובל מיחס מחפיר בחקירות, "לא נותנים לו לשוחח עם עורך דין או בני משפחה, ומונעים ממנו זכויות הנתונות לכל אסיר", כזכור, בימים האחרונים סירב שירות הביטחון הכללי לדווח להורים על מקומו של הבן ומונע כל קשר איתו, "הילד נעלם וההורים שעלו מצרפת לפני כמה שנים במצב נפשי קשה", סיפר אחד מבני המשפחה, "האב על סף התמוטטות אך זה לא מפריע לשב"כ להמשיך ולהתעלל בהורים ובבני המשפחה".