הכירו את המתנחל החדש - מנחם בןיוני קמפינסקי, נופים




לאחר סיורים רבים שערכה המועצה האזורית שומרון למעלה מחמישים שרים וחברי כנסת וכן למעלה ממאה סיורים לעיתונאים ומערכות תקשורת ציינו אמש במועצה האזורית שומרון שיא חדש.

לא מעט מקובעי המדיניות ומעצבי דעת הקהל הללו כבר התבטאו בהתרגשות לאחר הסיור על השינוי שחל אצלם לאחר הסיור והמפגש עם תושבי השומרון בשטח, כדוגמת השדרן הבכיר אברי גלעד, שסיפר בתכניתו "המילה האחרונה" בגלי צה"ל על הסיור שעבר וקרא לו "סיור מהפך תודעה",



לפני  מספר חודשים סייר בשומרון הסופר, העיתונאי ומבקר הספרות מנחם בן (מעריב), שהתפרסם גם בשנה האחרונה כאחד מכוכבי "האח הגדול וכבחבר בפאנלים בתכניות טלויזיה רבות, יחד עם רעייתו שלומית. בעקבות הסיור, החליטו מנחם, אשתו שלומית ומשפחתם לעבור להתגורר בשומרון.

בני המשפחה קיימו סיור קליטה נוסף בישובי המועצה האזורית שומרון, ואכן אתמול (רביעי) עברו מנחם בן ומשפחתו להתגורר בבית בישוב נופים, ישוב מעורב בלב השומרון, ישוב מעורב של חילוניים ודתיים  מעל נחל קנה שבשומרון.

ראש המועצה גרשון מסיקה הגיע לבקר את בני משפחת בן ביומם הראשון בשומרון, ואף העניק להם מזוזה, שנקבעה מיד על בכניסה לאחד החדרים ע"י בעל הבית החדש מנחם בן.

אמש הסביר לערוץ 7 את הצעד, "כשעשיתי סיור נפלא במועצה האזורית שומרון עם יוסי דגן ובועז העצני, ראיתי שהשומרון הוא מקום יפהפה ונפלא. שמכיל גם את הקסם הירושלמי וגם את המשהו הידידותי שיש במישור החוף. מעבר לכל החשיבות הביטחונית והמדינית המוחלטת שיש להתיישבות בשומרון, מדובר בישובים נפלאים ובאנשים רבי קסם וחום. היה מיוחד לראות את האנשים ואת עשייתם - מהטהורות שיש בארץ. זה מקום שהקסים אותי ואני מקוה לבלות כאן את חיי ולחיות כאן תמיד".

עוד אמר, "עברתי לגור בבית בנופים בגלל שהתאהבתי בבית ובישוב המסויים הזה. מחלון הבית שלי אפשר לראות בעין את תל אביב, כולל הים והמגדלים ככה שאם היו יושבים כאן במקומי ערבים היה ניתן ממש מהבית שלי לירות טילים בכינון ישיר על תל אביב, וההגדרה הזאת נכונה באופן כללי על כל יהודה ושומרון".

לדבריו, "מי שמטורף מספיק לתת את השליטה בשטח לפלשתינאים, מזמין עלינו מלחמה נוראית – גם מלחמת אחים וגם מלחמה שעלולה רגועים ומרגיעים להיות מלחמת הקץ של המדינה. הישובים בשומרון הם מדהימים, וכל מה שצריך הוא לא לקלקל את זה בתכניות מדיניות. השומרון הוא ארץ ישראל במיטבה וההתיישבות במיטבה".