הר הבית
הר הביתפלאש 90

לשכת ראש הממשלה מפעילה בימים האחרונים לחצים כבדים בנסיון לגנוז את דו"ח מבקר המדינה, השופט מיכה לינדנשטראוס, אודות החפירות של הווקף המוסלמי על הר הבית.

בלשכת ראש הממשלה חוששים כי הדו"ח "יבעיר" את השטח ויפגע במדיניות החוץ של ישראל.

בדו"ח שחובר ביקורת נוקבת על רשות העתיקות, עיריית ירושלים, משטרת ישראל, משרד ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה על שלא מנעו את ההרס הנמשך במקום כבר שנים. עבודות הווקף במקום גרמו לנזקים קשים לשכבות הארכיאולוגיות בהר.

ביום שלישי הקרוב תדון תת-ועדה של הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת בדו"ח שחיבר המבקר.בין חברי הכנסת הפועלים נגד המשך ההרס, ח"כ עתניאל שנלר (קדימה), אמנון כהן (ש"ס) וזבולון אורלב (הבית היהודי).

עו"ד ישראל כספי, מהוועד למניעת הרס העתיקות בהר הבית, אומר לערוץ 7 כי הלחצים למניעת הפרסום הם נסיון מצד הרשויות להמשיך ולהסתיר את כשלי הרשויות ביחסם להר הבית. "אנחנו רואים בחומרה את הנסיון של לשכת ראש הממשלה להסתיר מהציבור את הדו"ח החשוב הזה", אמר כספי.

לדבריו, עד היום לא התייחסה הממשלה כראוי ל"וועד למניעת הרס העתיקות" אך כעת לא נותרה לה ברירה כשמדובר בדו"ח חריף שעומד להתפרסם מטעם גוף שלטוני חשוב ומכובד כמו "מבקר המדינה". כספי הוסיף "נתניהו יצטרך לתת תשובות למחדלי הממשלה אודות ההרס על הר הבית ולהורות לרשויות לפעול נגד המשך ההרס".