אסון התאומים
אסון התאומים

תת אלוף במיל' דב שפי לשעבר הפרקליט הצבאי הראשי וכיום היועץ המשפטי של משרד הביטחון שאיבד את בנו חגי בפיגוע במגדלי התאומים, מתייחס בראיון לערוץ 7 לידיעה לפיה חברי מועצה במנהטן אישרו ברוב מוחץ את התוכנית לבניית המסגד, מטרים ספורים מהמקום שבו פגעו המטוסים במגדלי התאומים.

לדבריו, אסור להשלים עם העובדה שבאתר האסון יבנה מסגד, "אני חושב שהקמת מסגד במקום כזה, היא כמו הכנסת חזיר לבית המקדש, מקום שמשמש כאתר זיכרון לארבעים אלף משפחות ישמש גם כמסגד, לא ייתכן שמכל ניו יורק הגדולה ימצאו דווקא את האתר הזה כדי להקים מוסד שמייצג בתרבותו את התרבות שהובילה את אנשי אל קעידה לבצע את הפשע הגדול ביותר".

"התרבות האמריקאית מעבירה את עצמה על דעתה. אמריקה חרתה על דגלה את החרות והחופש ומתן אפשרות להבעת דעה לכולם, והאמונה הזאת לעיתים מעבירה אותם על דעתם", אמר.

שפי כבר פנה לכל גורמי הממשל בארה"ב כדי לבטל את היוזמה הזאת, "אני קשור לכל הגורמים בארה"ב ולארגוני המשפחות ואני לא מתבייש לכתוב להם, שלחתי מכתב לראש עיריית ניו יורק, אני יודע שיהיה להם קשה להיעתר לבקשתי אבל הם חייבים להבין אותנו".

הוא מספר לערוץ 7 על בנו חגי ועל הידיעות הקשות שהגיעו אליהם באותו יום של האסון, לדבריו חגי היה עילוי שבעילויים וכבר בגיל עשרים ותשע כיהן כנשיא של חברת הייטק. משפחת  שפי נסעה מיד אחרי האסון לארה"ב והגופה נמצאה והובאה לקבר ישראל, לדבריו חגי התקשר לאשתו אחרי שהמטוס פגע במגדל הצפוני ונפרד ממנה.