השופט טירקל
השופט טירקליוני קמפינסקי

ניצחון ביניים? שופט בג"ץ, אשר גרוניס הוציא צו על תנאי המורה למדינה לנמק מדוע לא ימונו נשים לחברות בועדת טירקל לחקירת אירועי המשט.

על פי הצו תנמק המדינה בתוך 4 ימים "מדוע לא ימונו נשים לאלתר להרכב הועדה הציבורית לבדיקת האירוע הימי מיום ה-31 במאי 2010, באופן שיביא לייצוג הולם לנשים, ממגוון קבוצות האוכלוסיה, בהתאם לסעיף 6ג1 לחוק שיווי זכויות האישה תשי"א-1951".

בכך דחה בג"ץ את בקשת המדינה לדחות את העתירה על הסף, בטענה לפיה המדינה פנתה למשפטניות בכירות ובעלות שם בבקשה שתצטרפנה להרכב, אולם הן סירבו לכך.

שלשום דווח בערוץ 7 כי ארגונים פמיניסטיים שיכנעו את שרת התרבות והספורט לימור לבנת לתמוך בעתירה שהגישו לבג”צ, במסגרת מה שנראה כניסיון שלהם להחדיר נציגה של השמאל הקיצוני לתוך ועדת טירקל, ולהכניס לדו"ח הוועדה חוות דעת משפטית המצטטת נשים שהשתתפו במשט האלים לעזה, כדוגמת ח"כ חנין זועבי.

על פניה, העתירה דורשת רק את הכללתה של אשה בוועדה בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל, אשר מונתה לחקור את הפשיטה הימית על המשט הטורקי לעזה. ואולם, במבט קרוב יותר מתברר כי העותרות מקוות לשכנע את בג"צ לכפות על הוועדה לקבל לשורותיה אישה עם דעות קיצוניות.