נתניהו
נתניהופלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח דבריו בחלק השני של העדות בועדת טירקל, רגע לפני שהדלתות נסגרו, כי "ההנחייה למינימום חיכוך ולהימנע ככל האפשר מפגיעה בגוף ונפש, הייתה הנחייה משותפת של הדרג המדיני והצבאי שלנו, מראש הממשלה דרך שר הבטחון ועד הרמטכ"ל וצה"ל".

"הלוחמים על המרמרה פעלו באומץ לב בדיוק לפי הנחיה זו גם כשנאלצו להגן על חייהם מפני סכנה ממשית", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח הבוקר את שלב העדויות בפני ועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט, ואמר כי "אני הראשון שמופיע בפני ועדה מכובדת זו. רבים אחרים יופיעו אחרי, ואני מאמין שתבררו את כל הפרטים ותרדו לשורש האמת".

לדברי נתניהו, "אני משוכנע שבסוף חקירתכם יתברר שמדינת ישראל וצה"ל פעלו בהתאם לחוק הבינלאומי, ושלוחמי צה"ל שעל סיפון ה'מרמרה' גילו אומץ לב בלתי רגיל במילוי משימתם ובהגנה על עצמם מפני סכנת חיים ממשית".

נתניהו הוסיף כי חמאס הוא ארגון טרור שקורא להשמדת ישראל והעם היהודי והוא עצמו מפר את החוק הבינלאומי בארבעה נושאים לפחות -- בקריאה להשמדת עם, בירי מכוון לאזרחי ישראל, בשימוש באזרחים פלשתינים כמגינים חיים ובכך שהוא מונע מהצלב האדום לבקר את גלעד שליט.

נתניהו פותח בעדותו את מצעד הבכירים שיעידו בפני הוועדה. מחר (ג') יעיד בפני חברי הוועדה שר הביטחון אהוד ברק וביום רביעי יעיד הרמטכ"ל רא"ל אשכנזי.