בלי מו"מ, מקימים מדינה. נתניהו
בלי מו"מ, מקימים מדינה. נתניהופלאש 90

בישוב עטרת ובישובי בנימין נמאס מהדיבורים וההבטחות סביב בלימת בניית העיר הערבית רואבי שעשויה לבתר את ישובי חבל בנימין ואף להפקעת אדמות בריבונות ישראלית לטובת הדרך המובילה אל העיר. כעת הוחלט לצאת אל השטח ולהפגין בנקודה העלולה לעבור לידי הרש"פ. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם יו"ר מזכירות עטרת, אלי רוזנבויים, ממובילי ההפגנה הצפויה להתקיים ביום חמישי הקרוב.

במהלך ההפגנה צפויים אנשי עטרת, התומכים ושאר המוחים להגיע למקום כשהם מחופשים ובהגעתם לנקודה להסיר את המסכות תחת הכותרת 'להסיר את המסכה מרואבי'.

"אנחנו רואים מחלונות הבתים איך כל יום ההר מולנו נאכל, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, וכל זאת כשאצלנו כל העבודות מוקפאות", מספר רוזנבויים על התקדמות העבודות. לדבריו ההפגנה תבקש להסיר את המסכה לא רק מעל רואבי אלא גם מכוונותיו של ראש הממשלה נתניהו למסור את שטח הכביש המדובר לידיים פלשתיניות, מהלך שכולו נועד כדי לקדם את הקמתה של המדינה הפלשתינית.

רוזנבויים סבור כי מותר לו להמשיך ולהתפלא על התנהלותו זו של ראש הממשלה ושינוי עמדותיו מאז הימים שקודם לבחירות האחרונות, למרות הצהרת בר אילן על חזון שתי המדינות. "נתניהו משנה את עורו ומותר לנו להיות מופתעים מכך", הוא אומר ומוסיף: "פיאד מקים פה מדינה בלי לשאול אותנו ובלי להתחשב בנו, ובלי מו"מ. נתניהו הולך להעביר שטח ריבוני ישראלי", הוא מזכיר וקבע כי על פניו נראה שניתן לומר ש'ברואבי מקים נתניהו את המדינה הפלשתינית'.

בהתייחסו לדברי סגן שר הביטחון, חבר הכנסת מתן וילנאי, ולפיהם אם וחלט להעביר את השטח הוא יובא להצבעה בקבינט, אומר רוזנבויים כי מדובר בהחלטה בעייתית ביותר שכן עד היום לא הועבר שטח ישראלי לידיים זרות מבלי שהדברים יובאו להצבעה בממשלה ולאחר מכן בכנסת, ואילו כאן מדובר בהחלטה שעשויה להתקבל בהצבעה בקבינט המצומצם בלבד.

בדבריו שב רוזנבויים ומזכיר את הסיכונים השונים מהקמתה של העיר. "זו אמנם עיר מושקעת במיליארדים, עיר שמצטיירת כעיר ירוקה אבל ידוע לנו שאין להם שום תכנון לקווי ביוב. הכל הצגה. זה יפגע באקוויפר ההר. אבל לא רק הבעיה הסביבתית היא הבעיה. יש בעיה ביטחונית חמורה. אנחנו רואים כאן את השטח מחדרה ועד אשקלון ורואבי שוכנת קילומטר צפונית מאיתנו. זה יצור רצף טריטוריאלי, איבוד שליטה צבאית, אפשרות להעברת נשק ועוד".

ומה באשר לשקט הציבורי סביב הקמת העיר. את השקט הזה לא מצליח רוזנבויים להבין. "אני לא מצליח להבין את השקט הזה. הסיבה היא שהם פשוט לא רואים מה קורה כאן. אנחנו לעומת זאת רואים את העבודות. זה מחדל המזכיר את מחדל יום כיפור. חיילים פשוטים ראו את הכלים המתקדמים לתעלה אבל לא עשו כלום כי ראש אמ"ן אמר שלא יקרה כלום. כך קורה גם היום ואנשים לא מבינים שהכלים כבר על גדות התעלה". הוא קובע כי השקט הזה יוביל לכך שטילים מרואבי יפגעו חלילה בחלונות הבתים במרכז הארץ.

בדבריו מוסיף רוזנבויים ומוסיף כי במקביל לפעילות הפרלמנטארית בה מנסים חברי כנסת להעלות שאילתות בפני קובעי ההחלטות בממשלה יוציאו אנשי חבל בנימין פעילויות מחאה קבועות כמעט מדי שבוע במגמה לעורר את העם ומנהיגיו מתרדמתם בסוגיה "שלא נצטרך לומר שברואבי הקים נתניהו את המדינה הפלשתינית".

צילום: חגי הוברמן