הולך הביתה? פרלמן
הולך הביתה? פרלמןפלאש 90

בשב"כ מסכמים את חקירתו של חיים פרלמן עד כה ומתייחסים להחלטת השופט לשחררו למעצר בית: ניתנו לפרלמן הזדמנויות להציג את גרסתו אך הוא סירב. עבור השב"כ פרלמן ממשיך להיות חשוד מרכזי על אף השחרור, אומרים בארגון.

נזכיר כי בית המשפט החליט היום (ד') לשחרר למעצר בית את חיים פרלמן לאחר שנחקר כחודש ימים על ידי שב"כ ומשטרת ישראל בגין חשדות כי היה מעורב ברציחתם של 3 פלסטינים תושבי מזרח ירושלים ודקירתם של 7 נוספים על רקע אידיאולוגי, אירועים שהתרחשו לפני למעלה מ-10 שנים באזור ירושלים. במסגרת חקירתו של מר פרלמן נחקרו גם נוספים שנחשדו כמי שפעלו יחד עמו בתקופות הרלבנטיות.

בשב"כ מציינים כי "קדמה למעצרו וחקירתו של מר פרלמן חקירה סמויה ממושכת שהתנהלה בדרכים שונות והובלה על ידי שב"כ בתיאום עם פרקליטות המדינה ורק בהמשך לה הוחלט על מעצרו. במהלך חקירה זו עלו חשדות כבדים, חלקם מבוססים על התבטאויות שלו עצמו, באשר למעורבותו האישית של פרלמן בסדרת פיגועי הרצח והדקירה וכן מעורבות בעבירות חמורות נוספות".

עוד מוסיפים בשירות הביטחון הכללי ומדגישים כי "חקירתו של פרלמן לאחר מעצרו הייתה חקירה מורכבת שכללה הליכים משפטיים מרובים בכל ערכאות השיפוט והתנהלה, מטבע הדברים, תחת ביקורת שיפוטית וכן תוך מעורבות של הפרקליטות". כאמור, בארגון טוענים עוד כי "במהלך החקירה ניתנו לנדון הזדמנויות רבות להציג את גרסתו, אך הוא בחר שלא למסור אותה, ולא הגיב כלל לחשדות שהופנו כלפיו על ידי חוקריו".

לדבריהם אמנם "בשלב זה, לא נתגבשו די ראיות על מנת להעמיד לדין את פרלמן. יחד עם זאת, החשדות כנגדו לא הוזמו, ולהערכת שב"כ פרלמן נותר חשוד מרכזי בביצוע הפיגועים".

מקורביו של חיים פרלמן תוקפים את השב"כ בעקבות ההודעה שפרסם, "הודעת השב"כ היא שערוריה, במדינה דמוקרטית לא פועלים לפי תחושת בטן אלא לפי ראיות. בשב"כ מוגדים שאין ראיות ולכן צריך לשחרר את פרלמן לאלתר ממעצרו"מוסיפים המקורבים ותוהים, "לאן נעלמו כל אבירי זכויות האדם והדמוקרטיה?".