הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, מגדיר את מצבה של מערכת המשפט כ"הפקרות", בעקבות הפרשיות האחרונות של חקירת פרלמן והניסיון לזמן רבנים לחקירה בנוגע לספר "תורת המלך".

"זה כל פעם גורם לי אישית לכוון יותר טוב ב"השיבה שופטינו כבראשונה", במיוחד שלאחר מכן כתוב "ואחרי כן יקרא לך עיר הצדק קריה נאמנה", אמר הרב אליהו בראיון לטוביה רוזנפלד בתוכנית "מתכוננים לגאולה" בערוץ 7.

"העיר שהיתה עיר הצדק הפכה להיות חורבן ושחיתות והתיקון הוא שירושלים תשוב להיות עיר הצדק. מה מונע מירושלים להיות עיר הצדק? שהושופטים הם כמו שהם נראים ה' ירחם. כל כך כואב לראות את מערכת המשפט, יש כלל עולמי והיום הכלל הזה הוא אבן יסוד לכל מערכת משפט עלי אדמות והוא השיוויון לפני החוק, פה בישראל נדמה ששכחנו את הכלל הזה. היום בישראל נדמה ששופט יכול לשפוט כל אחד אחרת", מוסיף הרב אליהו.

בדבריו קובע הרב אליהו, כי "מערכת המשפט הורסת את המדינה, זה מה שאמר שלמה המלך החכם מכל אדם "מקום המשפט שמה הרשע", הריקבון מתחיל מלמעלה. עם מערכת משפט כזו רקובה אי אפשר לבנות מדינה, השופטים האלו לא מייצגים שום דבר, רק את האליטות השבעות והשמנות, אלו שרומסות דלים ועושקות עניים, שופט שנותן שלוש שנים מאסר למי שזרק נעל על שופטת, איפה נשמע כדבר הזה"

עם זאת סבור הרב אליהו כי המצב אינו אבוד, "הציבור לא מטומטם והציבור יש לו כוח. ברגע שהציבור יתעורר ויגיד שהוא איננו מוכן לעוול הזה, כמו הרבנים שאינם מוכנים לעוול ולא התייצבו לחקירה על הספר תורת המלך, יש דרכים ציבוריות להילחם בזה, אנחנו צריכים להיות "עם כלביא", לקום ולומר "אנחנו לא מוכנים".