כנס הרבנים. אמש
כנס הרבנים. אמש

בועד מתיישבי השומרון חוששים, כי סמיכות הזמנים בין כנס התמיכה ברבנים אמש למעצרו של הרב יוסי אליצור איננה מקרית.

"מעצרו של הרב יוסי אליצור מיצהר, הוא ניסיון שקוף מדי של השב"כ, ליצר כותרות מלאכותיות", טוענים ראשי הועד.

לדבריהם, "למרות שכבר לפני חצי שנה התפרסם כי הוא אחד ממחברי "תורת המלך", חיכה השב"כ למוסס את השפעת כנס הרבנים המרשים אמש – נגד רדיפת המחברים".

כוחות יס"מ ובילוש פשטו לפנות בוקר על הישוב יצהר בשומרון ועצרו את הרב יוסי אליצור זאת במסגרת חקירת הספר "תורת המלך". כך מדווחת עמותת "חוננו".

לערוץ 7 נמסר כי הכוחות הגיעו לביתו ולקחו אותו ככל הנראה למשרדי היחב"ל בלוד. בפשיטה הקודמת, במהלכה נעצר הרב שפירא, החרימו בלשים ספרים בישיבת עוד יוסף חי.

מאות רבנים התכנסו אמש (רביעי) בירושלים לכנס תמיכה ברב דב ליאור והרב יעקב יוסף, שסירבו להיחקר במשטרה על ההסכמה שנתנו לספר "תורת המלך" של הרב יצחק שפירא.

ערוץ 7 דיווח השבוע כי בפרקליטות הופתעו לשמוע כי בכנס צפויים להשתתף רבנים רבים הנחשבים במגזר הדתי כ"מתונים" שבכוונתם למחות על בקשת המשטרה לחקור את הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף בעקבות תמיכתם בספר "תורת המלך".

הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, לא השתתף בכנס אך הביע תמיכה בו. לערוץ 7 אמר אתמול הרב "אני נגד תופעה שרב שכותב מכתב ברכה או הסכמה על ספר מואשם או מובל לחקירה. יש גבול על מה יכולה המשטרה להביא לחקירה".

הרב מצגר הבהיר כי הוא עצמו אינו בהכרח בעד הוצאת הספר שכן, "יש בו מה שמתפרש שלא כיאות על ידי מי שאינו מבאי בית המדרש. לא כל אחד מבין את הציטטות כפי שהכותב התכוון. עם זאת רב שכותב הסכמה לא צריך להיחקר. אני מציע למשטרה שיגיעו לרבנות הראשית ויקבלו הסבר לגבי מה היא הסכמה לספר ומה משמעותה, ולהסתפק בכך".

הרב מצגר תהה כיצד זה "באוניברסיטה מרצים מרשים לעצמם להביע עמדות אנטי ציוניות, אנטי ישראליות ואנטי יהודיות. הם תומכים בבשארה, תומכים בחנין זועבי, תומכים בכל אויבי ישראל בצורה קיצונים, ולהם זה מותר על רקע דמוקרטי וחופש אקדמי".