המסמך והמהומה. האלוף גלנט
המסמך והמהומה. האלוף גלנטפלאש 90

שר הביטחון, אהוד ברק, החליט להמליץ לממשלה כי הרמטכ"ל הבא של צה"ל יהיה אלוף פיקוד דרום, יואב גלנט. הנושא יובא לאישור הממשלה בשבוע הבא. טרם גיבוש החלטתו הסופית התייעץ שר הביטחון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

השר סיים בימים האחרונים סבב שיחות עם חמשת המועמדים לרמטכ"ל- ובהם האלופים בני גנץ, סגן הרמטכ"ל; אבי מזרחי, אלוף פיקוד מרכז; גדי אייזנקוט, אלוף פיקוד צפון; וגדי שמני, נספח צה"ל בוושינגטון. השר הביע את הערכתו לכל אחד מהמועמדים וביקש מכל אחד מהם להישאר בצה"ל ולהמשיך לתרום לו. הוא הוסיף כי הבחירה בין המועמדים לא הייתה פשוטה, משום שכל המועמדים ראויים ביותר.

שר הביטחון אמר שתהליך החילופים בהנהגת צה"ל אחת לכמה שנים הוא תהליך חיוני לעוצמתו ולחוסנו של הצבא, וליכולתו להתמודד עם האיומים בפניהם ניצבת מדינת ישראל. השר חזר והדגיש כי הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, הוא מהמפקדים המובחרים של צה"ל, שהוביל בהצלחה רבה את תהליך בניין הכוח והפקת הלקחים לאחר מלחמת לבנון השנייה, וכי הוא אחראי מרכזי להישגים מבצעיים חשובים של צה"ל.

ברק הבהיר, כי הרמטכ"ל הנוכחי ייהנה מגיבוי ומשיתוף פעולה מלא עד ליום האחרון של כהונתו, ואמר כי הוא משוכנע שתהליך ההיערכות לכניסת הרמטכ"ל הבא לתפקידו, לא יפגע בעבודה השוטפת של צה"ל ושל המטכ"ל.

האלוף יואב גלנט נולד בנובמבר 1958 בעיר יפו. ב-1977 התגייס לשייטת 13 - הקומנדו הימי ושירת כלוחם, קצין ומפקד. השתתף ופיקד על פעולות מבצעיות רבות בכל שנות שירותו.



ב-1986 מונה לתפקיד מפקד פלגת הלוחמים בשייטת 13 והועלה לדרגת סא"ל.



1994-1993: פיקד על חטיבת ג'נין (מנשה) באוגדת יהודה ושומרון.

1997-1994: פיקד על שייטת 13 (הקומנדו הימי).

1999-1997: פיקד על אוגדת עזה.

2001-1999: עבר הסבה לשריון ושימש כמפקד אוגדת שריון בפיקוד המרכז.

2001-2002: שימש כראש מטה בזרוע לבנין הכח ביבשה.

2002: מונה לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, והועלה לדרגת אלוף.

2005: מונה למפקד פיקוד דרום.

האלוף גלנט בעל תואר ראשון בהצטיינות בכלכלה ובמנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה. ואב לשלושה ילדים.