בריכת הסולטן. המוקד הבא
בריכת הסולטן. המוקד הבאפלאש 90
העדה החרדית נערכת לקראת המאבק הבא בבירה: הפגנה נגד קיומו של גמר העונה השמינית של התכנית כוכב נולד הצפוי להתקיים בבריכת הסולטן במוצאי השבת שבעוד כשבוע וחצי.

לאחר ביטויי מחאה שונים ורבים נגד האירוע מפזרים גורמים בעדה החרדית בירושלים מודעות הקוראות לציבור להגיע ולהפגין נגד האירוע. "חובת כל איש ישראל אשר רגלי אבותיו עמדו על הר סיני למחות נגד חילול שבת ואביזריהו דגילוי עריות בעיר הקודש, ובכוח הרבים במסירות נפש יוסר שקץ משומם זה מעל חומת עיר הקודש ירושלים תיבנה ותיכונן", חותמים מנסחי המודעה את הודעתם.

מארגני המחאה מגדירים את מופע הגמר כ"מופע תועבה מכוער סמוך למקום המקדש". לפי שעה לא ברור אם כמו באירועים קודמים ייענה הציבור בעדה החרדית למפגן מחאה תקיף ברחובות הבירה, אולם נראה שהמשטרה הניזונה לא אחת מפשקווילים באשר לכוונות העדה החרדית, קוראת את הדברים ומגיעה למסקנות באשר להיערכות.

כאן המקום להזכיר את דבריו בערוץ 7 של חבר מועצת העירייה מסיעת יהדות התורה, שלמה רוזנשטיין שהסביר את התנגדות החרדים לאירוע: "אנחנו מוטרדים וכואבים מאוד את הידרדרות בגבולות שמקובלים מאוד בירושלים, במשך השנים בירושלים חיו זה לצד זה סוגי אוכלוסיה שונה ומגוונת תוך כדי כבוד הדדי. לקיים תוכנית כזו במוצאי שבת, שתגרום לחילול שבת ותפריע להמונים שינהרו לכותל המערבי ולסיורי הסליחות, זה חציית קו אדום".

באשר לטענות חילול השבת נזכיר את דבריו לערוץ 7 של סגן ראש העירייה דוד הדרי ולפיהם סוכם עם צוות ההפקה כי כל ההכנות לתוכנית יסתיימו ביום שישי לפני כניסת השבת ויתחדשו בצאת שבת. הדרי ציין כי על אף שדעתו אינה נוחה מחילול שבת של מי שיוצא בדרך לירושלים בשבת מדובר במנגנון מוכר וידוע מאירועי תרבות וספורט רבים המתקיימים בעיר במוצאי שבת מבלי שהמנגנון העירוני מבצע חילול שבת. הוא מזכיר בהקשר זה שהאירוע יתקיים בשעה 21:30 כאשר השבת צפויה לצאת בשעה 20:00.

הפשקוויל (צילום: חדשות 24)