חמאס עזה
חמאס עזהפלאש 90

האם חמאס עומד לרכוש נשק ישירות מרוסיה? גורמים שהוגדרו כמקורבים לתנועת חמאס מסרו לעיתון הכוויתי "אל-סיאסה" (25 באוגוסט 2010), כי מנהיג הארגון, ח'אלד משעל, ביקש לאחרונה מהצבא הסורי לספק לחמאס ציוד צבאי מתוצרת רוסית.

גורמים אלה ציינו, כי משעל נפגש לאחרונה בנושא זה עם האלוף עלי סלים, מפקד הרכש של הצבא הסורי, האחראי על חתימת חוזי רכש צבאי עם מדינות זרות ובראשן רוסיה. לדבריהם, סלים ביקש לקבל ממשעל רשימה של סוגים וכמויות של נשק שחמאס מעוניין בהם, על מנת להוסיף את הארגון בהליך פשוט לרשימת הרכש המועברת ע"י הצבא הסורי לרוסיה.

משעל מצידו, כך נמסר, ביקש את סיועו של של סלים ביצירת קשר ישיר בין חמאס לחברות רוסיות, ובפרט לחברת ROSOBORON EXPORT הנחשבת אחת החברות הגדולות לייצור נשק ברוסיה ועדכן, כי נציג החברה ברוסיה, עלי עאסם עוון אללה, כבר מקיים דיונים עם גורמים ברוסיה בנושא אספקת נשק רוסי לחמאס. לאחר חודש הרמדאן החל בימים אלה צפויה להתקיים פגישה בין משעל, עוון אללה ונציגים רוסים בניסיון ליצירת קשר ישיר בין חמאס לחברות מייצרות הנשק ברוסיה. המקורות הפלסטינים הוסיפו, כי נשיא סוריה, בשאר אסד, אישר בקשה שהופנתה אליו בסוגיה זו ע"י ראש אגף המודיעין האלוף עבד אל-פתאח קודסייה שנחשב איש הקשר בין משעל לבין ההנהגה הסורית.

ראש השב"כ, יובל דיסקין, מסר בעדכון לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת (יוני 2010), כי בידי חמאס 4,000 רקטות וטילים וחלקן בעלות טווח העולה על 40 ק"מ. חלק מהרקטות הינן תקניות והועברו לרצועת עזה דרך מנהרות רפיח. איראן וחיזבאללה משמשות מקור להצטיידות חמאס באמצעי לחימה.