נתניהו וקלינטון היום
נתניהו וקלינטון היום

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע הערב (רביעי) לראשי הממשל בוושינגטון כי ההקפאה ביו"ש לא תוארך, "אמשיך לבנות ביו"ש", הודיע.

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה, "ארבעה בני אדם תמימים נורו ונרצחו על ידי אנשים שאין להם כבוד לזכויות אדם. הם רוצים לטבוח בכל דבר שהם מתנגדים לו. השיחות שהיו לנו היו רציניות ופתוחות, כולל סידורי הביטחון שיאפשרו לנו לדחות את הטרור - וזהו אלמנט מרכזי בבסיס השלום. אני מעריך מאוד, הנשיא, שאתה מנסה לקדם את השלום הזה עבורנו".

לפני הפגישה קרא נתניהו למתיישבים לנהוג באיפוק ובאחריות, "בשעה זו, שבה עם ישראל כולו מאוחד באבל הכבד על רצח ארבעה אזרחים חפים מפשע, אני קורא לכל הגורמים לנהוג באיפוק, באחריות ולכבד את שלטון החוק".

הערב נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר בהצהרה משותפת שמסר עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר פגישתם, "רציתי לנצל את ההזדמנות לדבר עם עם ישראל על הטבח, גורמים קיצוניים שבמקום להסכים לשלום מנסים להשיג השמדה, הטרגדיה שראינו אתמול, שבה אנשים נורו ברחוב על ידי טרוריסטים שמנסים לערער את השיחות, היא דוגמא למה שעומד לנגדנו".

"ארה"ב עומדת לתמוך ללא סייג בישראל ובביטחונה ואנו הולכים לדחות פעילויות טרוריסטיות מהסוג הזה", הדגיש אובמה, "המסר הזה צריך לצאת לחמאס ולגורמים אחרים. זה לא עומד לעצור אותנו מהבטחת ביטחונה של ישראל והבטחתו של השלום שבו אנשים מכל האזור יוכלו להתחיל במסלול חדש. אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחות הקורבנות".