צעד נוסף בדרך למהפכה. דליה איציק
צעד נוסף בדרך למהפכה. דליה איציקפלאש 90

יו"ר סיעת 'קדימה', חברת הכנסת דליה איציק, שיגרה מכתב לרבנים הראשיים בבקשה שימצאו פתרון יצירתי למחלוקת סביב שעון החורף. ביומן ערוץ 7 שוחחה איציק על הבקשה וקבעה כי זו נובעת מחשש שלה שהציבור הדתי יזכה למתקפה מיותרת כפי שנראה שמתרחש היום.

איציק מדגישה בפתח דבריה כי את מכתבה שלחה לרבנים מתוך יחס של כבוד גדול למסורת ולרבנים הראשיים אותם היא מכירה ומוקירה באופן אישי. "אני מרגישה שזו גזירה שהציבור לא אוהב אותה וזה יביא לעוד ועוד מתקפות על הדתיים", היא אומרת ומציינת כי מדובר בסוגייה שולית שאינה מצדיקה את המהומה בין שני המגזרים.

לדבריה יש למצוא פתרון יצירתי "מהר מאוד לפני שתהיה כאן תחושה של מרד בלתי מוצדק". עוד היא מציינת כי אמנם הרבנים הראשיים אינם מהווים חלק מקובעי ההחלטות, אולם יש בכוחם להעניק להחלטת שינוי תחושת הכשר רוחנית. היא מוסיפה ומציינת כי התחושה היא שבכנסת יש רוב שיוכל לשנות את ההחלטה הקיימת, אולם לטעמה ראוי שהחלטה שכזו לא תיעשה באופן כוחני וחד צדדי אלא מתוך הסכמה ולהסכמה שכזו חשה צורך ב"סיוע מלמעלה", כלשונה.

במכתבה כתבה איציק לרבנים:

"מועדי ישראל, הינם ימים של אחדות, של תחושה אמיתית של קרבה בין חלקי העם השונים, דתיים, מסורתיים וחילונים. אך האחדות הזו נפגמת, כאשר בעיצומם של ימי הקיץ מוטל עלינו שעון חורף, חודשיים שלמים לפני החלתו ביתר מדינות המערב. לכאורה על מנת להקל על הממלאים את מצוות צום יום הכיפורים, אך בפועל למורת רוחם של מרבית אזרחי המדינה.

אזרחי ישראל רוצים ברובם הגדול, דתיים וחילונים כאחד, להמשיך וליהנות משעת אור נוספת ולא מעוניינים בהצמדתם של מועדי שינוי השעות לחגי ישראל. בעלי העסקים, מבקשים ליהנות משעות אור ארוכות יותר אשר מביאות עימן תנועת קונים רבה יותר, המטיילים בחג הסוכות מבקשים לזכות בשעת אור נוספת במהלכה יוכלו לטייל וליהנות מחופשת חול המועד והמשק הישראלי מבקש שלא לשמוט מידיו את האפשרות לחסכון של עשרות מיליוני שקלים, שכה חיוניים לו בימים אלה.

אני קוראת לכם, כמנהיגים רוחניים ודתיים, שלא לעמוד מנגד נוכח הדיון הציבורי בנושא. יש היום צורך דחוף לפעול בכדי לעצור את תקתוק שעון הפילוג ובידיכם הכוח לעשות זאת.  אנא מכם, הקשיבו לקולות העולים מהחברה הישראלית וגבשו פתרון יצירתי, שיהיה בו בכדי להעדיף את המאחד על פני המפריד, פתרון שיוכל לסייע באיחוי המחלוקות ויביא לאחדות רבה יותר בעם, לקראת ימי החג הקרבים ובאים".