בישראל הזוזו הלילה (ראשון) בשעה 02:00 השעונים שעה אחת אחורה - לשעה 01:00.

לפי חישוב שערך אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר, המעבר לשעון הקיץ חסך למשק כ-90 מיליון שקל כתוצאה מחיסכון בעליות ייצור חשמל, עלייה בפריון העבודה במשק וגידול במכירות. להערכת האיגוד, התעלמות מהמעבר לשעון חורף עד לתחילת חודש נובמבר צפויה לחסוך כ-10 מיליון שקלים נוספים.

השר אבישי ברוורמן שיגר לפני ימים אחדים מכתב לראש-הממשלה, בנימין נתניהו, בו ביקש ממנו לדון בשעון בקיץ בישיבת הממשלה הקרובה. לדבריו, מדובר "בהפסדים אדירים למשק הישראלי, עלייה במספר תאונות הדרכים ובזבוז מיותר של חשמל ואנרגיה".

יו"ר 'הבית היהודי', שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ התייחס לפני מספר ימים לפולמוס סביב שעון הקיץ ואמר, "המעבר המוקדם לשעון החורף לא מסייע לדתיים או למסורתיים ואיני רואה סיבה שלא להשאיר את שעון הקיץ על כנו ולהביא לחסכון במשק. לא ברור למה שעון הקיץ מקבל צביון של מאבק דתיים-חילוניים".

"יכול להיות שפוליטיקאים משני הצדדים טיפסו על סולם גבוה ולא יודעים איך לרדת ממנו, אבל איני מוצא בסוגיה זו שום היבט יהודי. רוב מוחלט של העם - שצום יום כיפור חשוב לו, יצום בכל מקרה ומשך הצום אינו משתנה".

יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, פנתה לרבנים הראשיים עמאר ומצגר בבקשה כי יפעלו למציאת פתרון יצירתי ומאחד למחלוקת בציבור סביב מועדי שעון הקיץ והחורף.

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) תוקף את ההסדר הקיים וקורא לכנסת להרחיב את שעון הקיץ ככל הניתן. "שעון קיץ ברוב ימות השנה הוא הדבר הנכון", אומר ח"כ הורוביץ. "זה נכון לסביבה, למשק הישראלי, למאבק בתאונות הדרכים, ולהרגלי החיים הבריאים שלנו. אין שום הגיון בהחלת שעון חורף כבר בספטמבר – שבועות ארוכים לפני המעבר לשעון חורף בשאר המדינות".

הורוביץ מדגיש כי ההתנגדות של גורמים חרדיים לשעון קיץ היא מופרכת, שרירותית לחלוטין, ופוגעת באוכלוסיה כולה, כולל כמובן בחרדים עצמם