מצוקת מקום. בית קברות
מצוקת מקום. בית קברותפלאש 90

הרב יעקב רוז'ה, רבה של החברה קדישא ת"א יפו וחבר מועצת הרבנות לישראל, מגיב בערוץ 7 על הטענות כנגד הקבורה בקומות הנהוגה בתל אביב, לדבריו הכול נעשה בהסכמת הרבנים, "בחיפה החלו כבר לפני מספר שנים בהסכמת הרב רוזנטל לקבור בקומות, מה שמכונה קבורת סנהדרין, כל נפטר נמצא על שכבת עפר שמחוברת לקרקע עולם והרווח בין נפטר לנפטר הוא על פי ההלכה, אין לי מושג על מה יצאה הצעקה, זו שיטת קבורה שנהוגה כבר שנים".

לדבריו, רבנים רבים נתנו את הסכמתם לשיטת הקבורה בקומות, "בתשס"ד התחילו בשיטת הקבורה הזאת, פניתי אז לפוסק הרב וואזנר, הגשתי לו תרשים והוא אישר את זה, הייתה אז גם פגישה של ראשי החברה קדישא בירושלים, הם הלכו לרב אלישיב שאמר להם, בתל אביב תעשו מה שהרב וואזנר אומר, זה התפשט כבר לכל החברות קדישות, והיום יש הוראה לקבור בקבורת סנהדרין בגלל שיש מצוקה במקומות קבורה".

הרב רוז'ה אומר שהוא נתקל במעט מקרים של משפחות שהתנגדו לקבורה בקומות, "בצפון הארץ זה הליך ממש שגרתי, בתל אביב היו מעט מקרים שלא רצו, מי שלא רוצה יכול לקנות חלקה, וזה לא יהיה דרך הביטוח הלאומי, יש גם קבורה זוגית מתחת לקרקע. אפילו בירושלים יש שלושה עשר חברות קדישות, והחברה הגדולה ביותר, קהילת ירושלים, קוברת בקומות, אנחנו מבינים שיש קושי לקבל את השינויים אבל ככל שעובר הזמן זה יגיע לכולם".