מעלה אדומים חוזרת לגבעות
מעלה אדומים חוזרת לגבעותפלאש 90

הרב אלי קפלן ראש הגרעין התורני במעלה אדומים שחנך השבוע את המכינה הקדם צבאית החדשה "איתן" במעלה אדומים, מקווה כי המכינה שתקלוט לשורותיה גם נערים חילונים, תיתן מענה לצרכים של הציבור כולו, "זה המשך ישיר לפעילות של הגרעין התורני במעלה אדומים, גילינו שיש מספר לא מבוטל של חבר'ה שמחפשים משהו קצת אחר, אלה צעירים שרוצים להעמיק את ידיעתם ביהדות ובידיעת הארץ והם מגיעים גם מבתי ספר ממלכתיים".

הרב קפלן רואה במכינה החדשה, כממשיכת דרכו של מרן הרב זצ"ל, "גם הרב קוק סבר שאין דבר כזה חלוקה בין דתיים לחילונים, וזו בדיוק התפיסה שלנו, אמנם יש עוד מכינות מעורבות של דתיים וחילונים אבל הם מעורבות גם בבנים ובנות אצלנו יש רק בנים, הדגש הוא שעם ישראל הוא אחד בין דתיים בין חילונים וכל אחד ימצא את עצמו אצלנו, כל אחד בקצב שלו".

לדבריו המכינה החדשה, מחדשת את ההתיישבות על הגבעות שמהם החלה מעלה אדומים, "אנחנו ממוקמים בסמוך לכניסה למישור אדומים בגבעה קטנה שגרים בה כמה משפחות, על הגבעה הזאת החלה במקור מעלה אדומים, שם גם הייתה ישיבת ההסדר ואנחנו ממש מרגישים שאנחנו מחדשים ימינו כקדם".

הרב קפלן מוקיר טובה, לראש העיר, בני כשריאל שעודד אותם ותמך בהם לכל אורך הדרך, "הגרעין התורני שלנו קיים במעלה אדומים כבר עשר שנים, ותמיד סברנו שיש מקום גם למכינה קדם צבאית, ראש העיר תמך בנו כל הזמן ואפילו העמיד לרשותנו מבנה לפנימייה וקראוון שמשמש כבית הכנסת".

הוא משוכנע שמדובר בתשובה הולמת לפסגה בשארם, "אני חושב שזה משקל נגד לאירוע בשארם, ואנחנו מראים פה שיש לנו אפשרות להתיישב בכל מקום בארץ".