אשכנזי: צה"ל - הגשר המחבר בנינו

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, הגיע בצהריים (רביעי) למכינת "בני דוד" בעלי והתקבל בשירה וריקודים. אשכנזי אמר בתחילת דבריו לתלמידים, "אני מודה על קבלת הפנים. חדר הזיכרון בישיבה אומר הכל על המקום, מקום של דוגמא אישית וגבורה".

"ערב יום כיפור, צה"ל עומד בפני אתגרים רבים, המציאות מורכבת, אירן מתעצמת, לבנון, חמאס וגם ביו"ש יש לנו לא מעט עבודה. כל עוד אתם יושבים כאן צה"ל הוא המגן על עם ישראל", הוסיף אשכנזי.

לדבריו, "אנחנו צריכים להילחם על זכותנו להיות כאן, לכן חשוב לשרת בצה"ל ולשרת בשירות הכי משמעותי, בקרבי וקצונה. נמשיך במגמה של מלחמה במשתמטים למרות שיש עליה בגיוס לקרבי".

עוד אמר "אנחנו בצה"ל רואים חשיבות רבה כצבא העם לגייס את כל האנשים, למרות כל הבעיות והשסעים שיש בנינו. צה"ל אמור להיות גשר שמחבר ומלכד את עצמנו בשורות".

יש מסע של דה לגיטימציה שמתעצמת נגד ישראל וצה"ל. יש לנו צבא מוסרי, אנחנו פוגעים רק במי שצריך, פועלים באופן המקצועי והערכית ביותר".

הוא ציין כי "תלמידי המכינה נמצאים ביחידות הכי טובות, אתם יכולים להיות גאים ולראות בזה זכות, שליחות ודוגמא אישית. אני מעריך את התרומה היוצאת דופן של בוגרי המכינה".

לשאלת תלמידי המכינה מהם האיומים על מדינת ישראל ואיך צה"ל פועל  - השיב הרמטכ"ל, "הדרך להתמודד עם שילוב של טרור, טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל היא באש ותמרון בהתקפה, אנו לא יכולים לאפשר לאויב לאפשר לירות על תושבי ישראל".

עוד נשאל כי על התופעה שהחלה לאחר מבצע עופרת יצוקה בה עשרות ארגונים מאשימים את קציני צה"ל בפשעי מלחמה. "יש מסע של דה לגיטימציה שמתעצמת נגד ישראל וצה"ל", אמר אשכנזי, "יש לנו צבא מוסרי, אנחנו פוגעים רק במי שצריך, פועלים באופן המקצועי והערכי ביותר".

אשכנזי הוסיף כי "חובה עלינו להגן על אזרחנו גם אם יורים עלינו מתוך אוכלוסיה צפופה, התרענו את התושבים בטלפונים ועלונים. בסופו של דבר עלינו ליירט את החוליה שיורה עלינו. במלחמה עושים טעויות ויש תקלה וצריך להבדיל בניהם. יש לנו זכות טבעית להגן על עצמנו וזה מה שעשינו בעופרת יצוקה. חמאס לא נלחם בנו בשטחים פתוחים הוא פועל מתוך שטח בנוי. עלינו להבין שאלה שמנהלים את המסע הזה לא ישתכנעו".

על דברי ראש השב"כ כי אירועי הטרור יגברו בגלל המו"מ לשלום ואיך צה"ל נערך לכך - השיב כי "כשמתחיל מו"מ מגיעים פיגועים ולכן נערכנו בכל הגזרות, לא הצלחנו למנוע את הפיגוע בבית חגי, לא ננוח עד שלא נשים עליהם את היד, הצלחנו למנוע מספר פיגועים, זו התמודדות קבועה ונמשיך ונפעל. עלינו להיות כל הזמן דרוכים בכדי לפעול נמשיך ונלחם".

על גלעד שליט אמר, "כמי ששלח אותו לשדה הקרב, עלינו לעשות כל מאמץ עד שגלעד יחזור, חלק ניכר מהמאמצים סמויים מהעין, מקווה שנצליח להחזיר אותו הביתה, זו המשימה שלנו , כל עוד הוא לא חזר לא השלמנו את המשימה. מו"מ זה עניין של הדרג המדיני".

לערוץ 7 נודע כי הרמטכ"ל קיבל מוקדם יותר את שאלות התלמידים אך סירב לענות על מספר שאלות בהן מעורבותו של צה"ל בגירוש יהודים, פעילות גלי צה"ל בשבת ועתיד הישוב עלי במסגרת משא ומתן מדיני.