פליטים
פליטיםפלאש 90

מה תעשה מדינת ישראל אם 200 פלשתינים, בעלי דרכונים אירופאים ואמריקנים, יגיעו ביום אחד לישראל כחוק, יסרבו לעזוב וידרשו לממש את זכות השיבה? התוכנית הזאת מתגבשת כעת בידי ד"ר אמריקני תומך חמאס.

שמו של ד"ר פול לארודי (המוכר גם בשמו הבדוי פול וילדר) אינו מוכר לרוב אזרחי ישראל. ד"ר לארודי, בן לאב איראני ואם אמריקנית, הינו פעיל שמאל קיצוני, אנטי-ישראלי ופרו-חמאסי, שהשתתף במשט האחרון בו אירעה תקרית המרמרמה. לארודי מתפאר בהיותו אחד "מניצולי המשט". בעבר, אגב, הוא שהה במדינות ערב כיועץ של ממשלת ארצות-הברית. בין היתר שימש כיועץ בסעודיה.

לארודי עומד כיום בראש ארגון קטן בקליפורניה בשם Free Palestine Movement (FPM) . לאחרונה הוא קיים אירוע התרמה בקליפורניה מטעם ה-FPM בו פרט בפני משתתפיו שורת פרויקטים מתוכננים. פרויקטים אלו פורטו על ידו גם בראיון שהעניק לערוץ אלמנאר של חזבאללה ובאתר האינטרנט של  FPM והוצגו על ידו כחלק ממלחמה תודעתית נגד ישראל (PR War" "), שבה יש לישראל רק מה להפסיד.

הפרוייקטים הללו כוללים הגדלת מספר הפעילים האמריקאים במשט הימי המתוכנן (שיכלול 10-20 ספינות); הפגנת נוכחות ימית קבועה של עשרות סירות קטנות וספינת אספקה מול חופי עזה; שיגור מטוס לרצועה בניסיון לשבור את המצור בדרך האוויר.

בחודש יוני 2006 הגיע לארודי לנמל התעופה בן-גוריון וביקש להיכנס לישראל. כניסתו סורבה בהמלצת גורמי הביטחון. כשהתבקש לעלות על טיסה בחזרה מנתב"ג, החל להתפרע. לאחר כשבועיים עזב את ישראל לאחר שעתירה שהגיש נגד גירושו נדחתה על ידי בית-המשפט. נראה שהאירוע הזה עורר בו רעיון חדש:  שיגור 100 מתנדבים פלשתינים לנמל התעופה בן גוריון בטיסות מסחריות על מנת לתבוע את "זכות השיבה".

אחת התוכניות היא לארגן כמה מאות פליטים פלשתינים – המספר הנמוך ביותר מדבר על 200 -  פלשתינים בעלי דרכונים אירופאים ודרכונים מצפון אמריקה, שיטוסו לנמל התעופה בן-גוריון מערים שונות במדינות שונות, באותו יום בטיסות מסחריות שונות. בדי הפלשתינים יהיו העתקים של הבעלות על אדמותיהם וצילומים של משפחותיהם שהתגוררו בישראל לפני 1948, והם ידרשו לשוב לבתיהם. ה'פליטים' הפלשתינים יעניקו ראיונות לתקשורת לפני שיעלו למטוס, אך אלו יפורסמו רק אחרי הגעתם. את פניהם יקבלו פלשתינים הנמצאים בישראל, "צוות משפטי" ועיתונאים.

כששלטונות ישראל, כצפוי, ינסו להעלות אותם בחזרה על המטוסים שיחזירו אותם לאירופה, יגלו הפלשתינים התנגדות ויסרבו לעלות על המטוסים.

במהלך אירוע ההתרמה ציין לארודי כי ישנם כבר פלשתינים בישראל הפועלים בכל הנוגע ללוגיסטיקה ולכיסוי התקשורתי של האירוע.