יקנה? רמי לוי
יקנה? רמי לויפלאש 90

משרד הכלכלה הפלשתיני  פירסם היום קריאה לתושבים הפלשתינים להחרים את המרכולים של רשת "רמי לוי" במסגרת החרמת מוצרי ההתנחלויות.

לרמי לוי מספר סניפים ביו"ש, בהם בגוש-עציון, באיזור התעשיה שער בנימין, בביתר עלית ובמישור אדומים. פלשתינים רבים קונים במרכולים אלו, בעיקר בגלל מחיריהם הנוחים. למעשה, מרכולי רמי לוי הם המקום היחיד בו מתקיים דו-קיום מלא בין מתנחלים ופלשתינים, בעיקר בשער בנימין, המהווה מקור קניה מרכזי לנשות רמאללה.

ברשות הפלשתינית שמו את רמי לוי על הכוונת כבר לפני זמן רב. עזמי שיוחי, ראש אגודת הצרכן במחוז חברון טען שלשום כי פקידים ברשות מפירים את החוק האוסר רכישת מוצרים בהתנחלויות כשהם מגיעים לעשות קניות ברשת הישראלית. שיוחי קרא לרשויות לעצור את אותם אנשים והדגיש כי למרבה הבושה הם מגיעים ברכבי הרשות הפלשתינית עם לוחיות זיהוי אדומות כדי לעשות קניות אצל רמי לוי. הוא הבטיח כי אם התופעה לא תיפסק הוא יפרסם את שמות הבכירים העושים קניות ברשת הישראלית.

שיוחי טוען כי חלק גדול מהמוצרים אצל רמי לוי מיוצרים בהתנחלויות ולכן רכישתם אסורה במסגרת החרם על מוצרי ההתנחלויות שהכריזה הרשות הפלשתינית.

יתרה מזאת, טען שיוחי, חלק ניכר מהמועסקים בחנויות רמי לוי הם פלשתינים ש"איבדו את המצפון הלאומי שלהם" כהגדרתו. הוא תקף אותם במילים קשות כמו "סוכני ההתנחלות" ו"בוגדים".

מאידך נשקל גם חרם נגדי. לפני כשלושה שבועות שלחו תושבים מגוש עציון והר חברון מכתב לרמי לוי בו הצהירו כי ימנעו כניסת ערבים לחנות "רמי לוי" בצומת גוש עציון.

במכתב שנשלח בעקבות הפיגועים ביו"ש נכתב "נציב שמירה נוספת מטעמנו, שתהיה קפדנית יותר ותמנע כניסה של ערבים". בעבר כבר היו מספר עימותים, ביניהם גם אלימים בין ישראלים לפלשתינים בסניף רמי לוי בצומת הגוש.