מאות יהודים הגיעו אתמול (יום שישי) לאדוריים, מחנה צבאי שננטש ע"י צה"ל לפני מספר חודשים.
לאחר נטישת צה"ל הרסו הערבים את המקום והותירו רק את קירות המבנה.
 
את האירוע ארגנו וועדי הפעולה ביהודה ותנועת נשים בירוק אשר פועלים באדוריים כבר מספר חודשים-בעקביות.
 
הרב דב ליאור, רבה של קרית ארבע חברון, התייחס למשא ומתן עם הרשות הפלסטינית ואמר כי אין סיכוי לשלום עם הערבים, "ההתרפסות של ממשלת ישראל פוגעת בכבודנו הלאומי", אמר הרב.
 
ח"כ פרופ' אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר כי חולשתו של ראש הממשלה מביאה להתקפלות, "לחצים מימין יכולים להשפיע ולכן על נאמני ארץ ישראל להפעיל לחץ בלתי פוסק, בעשייה, בבנייה, בכנסת, בכל מקום ושיהיה ברור שאם הוא סוטה מן הדרך-הוא ייפול".
 
הרב יהודה גליק סיפר למשתתפים על יצחק וטליה אימס הי"ד שנרצחו בפיגוע סמוך לבית חגי. הרב גליק ציין כי הזוג שנרצח היו מבאי אדוריים, נאבקו למען שלימות הר הבית ולמען ההתיישבות בנצר, בשדמה ובכל מקום. הרב גליק סיים את דבריו בתקווה שאדוריים תבנה ותהיה לישוב שוקק חיים.



יהודה גליק' באירוע סוכות באדורייםרבקה רייבק


 
מארגני האירוע מציינים כי דגלי ישראל שנתלו בכניסה לאדוריים נבזזו בתום האירוע ע"י ערבים. "אין זו הפעם הראשונה שהערבים מורידים את הדגלים ואת השילוט על הכביש המוביל לאדוריים. הערבים באזור זה עוינים עוד יותר מאשר באזורים אחרים ואינם חוששים מצה"ל", ציינו המארגנים.
 
המשפחות שהגיעו אתמול לאירוע נהנו ממתקנים מתנפחים, מסדנאות ציור עם יהודית אייזנברג בה ציירו הילדים את בית המקדש ומערת המכפלה ומסדנת בלונים בצורות עם אלעזר ברנדט. המבוגרים נהנו מנגינתם של משפחת מוסא ברלין בניגוני חג.