כמעט שלושים יום חלפו מאז רצח ארבעת תושבי בית חגי שבדרום הר חברון ובישוב נערכים לאירוע גדול שיתקיים מחר (ג'), אירוע בו יונצחו הארבעה עם חנוכתה של שכונה חדשה בישוב. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם מאיר דנה-פיקאר, חבר מזכירות הישוב המספר על האירוע שיכלול לצד ליל לימוד תיקון הושענא רבה גם אירוע שמחת בית השואבה וכאמור את חנוכת השכונה החדשה.

 "החלטנו להרים אירוע גדול בסוכות כחלק מתהליך של חיזוק פנימי של התושבים, רצון לשמוח קצת לאחר הטראומה שחווינו ובמקביל לומר שאנחנו מתרחבים ומתפתחים", אומר פיקאר המציין כי היסודות לבתי השכונה החדשה הונחו עוד טרם תחילת תקופת ההקפאה, מה שאפשר את עבודות הבנייה במהלך תקופה זו, וכעת הבתים עומדים לקראת סיומם, בחלקם מועמדים למכירה.

 עוד הוא מספר על החלטה שהתקבלה בישוב להקמת מרכז תורני גדול להנצחת ארבעת הנרצחים.

 דנה-פיקאר מספר על התחושות שליוו את התושבים אמש עם היוודע דבר פיגוע הירי באזור. "מאוד קשה לשמוע על אירוע נוסף באזור. נראה שהטיפול בטרור מאוד מינורי. מישהו לא רוצה לפעול ובכך להפריע לשיחות..."

 הוא גם מספר כי לאחר רצח הארבעה נועדו ראשי הישוב עם קציני הצבא ושטחו בפניהם את טענותיהם על אזלת יד של הצבא מול תופעות חוזרות ונשנות של גניבת מים, הפלת עמודי חשמל אל הכביש במגמה לפגע בתושבים היהודים, נהיגה פרועה ועוד, אירועים ששיאם הנורא הוא רצח הארבעה. "הצבא סבור שלא המחסומים הם שמונעים טרור. יש לנו מחלוקת איתם. אנחנו רואים וחשים שנוכחות דלילה של הצבא מגבירה את האירועים".

 המציאות הביטחונית הזו מציבה את דנה-פיקאר עצמו בהתלבטות לא פשוטה כאשר הוא, כאחד העוסקים בקליטת תושבים חדשים בישוב, מוצא את עצמו נע בין רצון להציג את הישוב כמקום נוח ונעים למגורים כפני המועמדים לקליטה ומנגד בשיחות עם אנשי הצבא לתבוע התנהלות תקיפה יותר כדי למנוע סכנות בכבישים. "אנחנו מנסים לייפות לפעמים את המציאות, אבל בסופו של דבר פורסים את הנתונים בפני המועמדים לקליטה ואומרים להם שיש כאן אזור עם היסטוריה לא פשוטה מבחינה ביטחונית. הישוב שלנו איבד שבעה מאנשיו. אבל בכל זאת לא כל כך מסוכן כאן. הדרכים בסך הכול בסדר גמור, אנחנו נוסעים בהם בשקט, אנחנו והילדים שלנו. לצערינו לפעמים יש אירועים חמורים, אבל זה כמו שאדם מתגייס לצבא בלי שיש לו כוונה להיהרג ולמרות שקיים איזהו סיכון קטן שזה יקרה".