מרוואן ברגותי, ראש ארגון פתח באיו"ש המרצה מאסר עולם על רצח אזרחים ישראלים, אינו אופטימי בנוגע לסיכויים לקדם הסדר מדיני עם ישראל בסבב המו"מ הנוכחי.

בראיון לעיתון אל-חיאת, אשר יתפרסם ב-28 בספטמבר 2010, אמר ברגותי, כי "ישראל על כל הזרמים הפוליטיים שבה אינה רצינית בהגעה לשלום אמת... עד היום לא הופיע בישראל מפלגה או מנהיג שיכריזו באופן ברור על נכונות לנסיגה לגבולות 67',ובכלל זה מירושלים המזרחית ויקבל את ביצוע החלטה 194 בנוגע לזכות השיבה של הפליטים ושחרור של כל האסירים ויכיר בזכות עמנו למדינה בעלת ריבונות מלאה".

ברגותי, הדגיש, "כל מו"מ עם הממשלה הישראלית לפני התחייבותה על עקרונות אלה הינו חסר תועלת", וכי תהיה זו טעות לנהל מו"מ עם ישראל "מבלי שתתחייב להחלטות הלגיטימיות הבינלאומית, עקרון סיום הכיבוש, הנסיגה לגבולות 67' כולל ירושלים המזרחית, זכות השיבה של הפליטים בהתאם להחלטה 194, הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בעלת ריבונות מלאה ושחרור כל האסירים".

את המו"מ שחודש בוושינגטון הגדיר ברגותי כ"חסר התנאים להצלחה, שכן ממשלת ישראל לא התחייבה לעקרון, תנאי, בסיס או מקור סמכות כלשהו וסירבה להסתמך על תוצאות המו"מ מהשנים הקודמות". הוא הביע תמיכה בשיתוף חמאס בתהליך המדיני במסגרת העקורנות שהודגשו במסמך ההסכמה הלאומית של האסירים, כלומר הסמכת אש"ף והעומד בראשון וראש הרשות הפלסטינית לשאת ולתת מתוך הבנה שכל הסכם גורלי או סופי יוצג למועצה הלאומית החדשה או למשאל עם."

ברגותי לא נטש את עקרון המאבק המזוין נגד ישראל. "אין מחלוקת על זכות ההתנגדות הלגיטימית לכיבוש בכל האמצעים והצורות והמתמקדת באדמות הכבושות משנת 67', כל עוד נמצא חייל או מתנחל אחד על האדמה הפלסטינית הכבושה... בנוגע לצורה המתאימה של ביטויי ההתנגדות, חובה שהם יקבעו על פי הקריטריון של מימוש האינטרסים הלאומיים העליונים ויכולתו לשרת אותם בשלב ובזמן המתאימים", אמר.

הוא הביע ביטחון מוחלט ש"הכיבוש הישראלי יסתלק מן העולם "וגורלו יהיה השלכה למדמנת ההיסטוריה לצד הפשיזם, הגזענות, הנאציזם והקולוניאליזם" וכי המו"מ על עסקת שליט יבוא לידי סיכום בהסכם במסגרתו ישוחררו כל האסירים הפלסטינים המופיעים ברשימה.